آغاز اجرایی شدن تغییرات ساختار در وزارت خارجه با دستور ظریف

15:11 - 03 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۲۱۶
دسته بندی: سیاست
ظریف،دستور اجرایی شدن ساختار جدید وزارت خارجه را ابلاغ کرد.

آغاز اجرایی شدن تغییرات ساختار در وزارت خارجه با دستور ظریفبه گزارش گروه سیاسی ، محمد جواد ظریف، دستور اجرایی شدن ساختارجدید وزارت خارجه را ابلاغ کرد.

 آنطور که مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه گزارش داده است، وزیرامور خارجه کشورمان دوسالی بود که به صورت جدی ایده تغییرات در ساختار وزارت خارجه را دنبال می‌کرد و در این چارچوب جلسات متعددی را در درون این وزارتخانه در سطوح مختلف جهت تحقق این ایده در راستای چابک سازی دستگاه دیپلماسی کشور برگزار کرد.

ظریف سپس بعد از اخذ نظرات کارشناسی در داخل و خارج از این وزارتخانه در مورد این طرح و تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور از روز گذشته دستور اجرایی شدن آغاز تغییرات ساختار جدید وزارت خارجه را به بدنه این وزارتخانه ابلاغ کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد روند اجرایی شدن تغییر ات ساختار در وزارت خارجه که اخیرا و در دو مرحله به تصویب سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز رسید،گفت: آقای دکتر ظریف دستور اجرایی شدن این تغییرات را روز گذشته صادر کرد.

قاسمی بابیان این که تغییرات ساختار در وزارتخارجه مراحل نهایی خود را برای اجرایی شدن کامل طی می‌کند، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان این ماه روند اجرایی شدن این تغییرات به اتمام خواهد رسید .

وی با بیان این که این تغییر ساختار در راستای چابک سازی این وزارت خانه و با هدف کاهش سطوح لایه‌های مدیریتی و پیشبرد هرچه بهتر وظایف دستگاه دیپلماسی کشور انجام می‌شود،تاکید کرد: در کنار تغییر ساختار ،تغییراتی نیز در چیدمان وزارت خارجه و مدیران صورت می‌گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین با بیان این که در ساختار جدید،ادارات کل دو جانبه به طور مستقیم زیر نظر وزیر امور خارجه فعالیت می‌کنند گفت: در چارچوب این تغییرات دو معاونت «سیاسی» و «دیپلماسی اقتصادی» در این وزارتخانه ایجاد می‌شوند و معاونت‌های منطقه‌ای منحل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:
خانه‌تکانی ظریف؛ دیپلمات‌ها ردای اقتصاد می‌پوشند؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *