کاهش ۲.۵ درصدی تلفات سوختگی در هشت ماهه امسال / مرگ بیش از یک هزار نفر براثر سوختگی

21:30 - 03 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۲۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در هشت ماهه سال جاری یکهزار و ۱۰۶ نفر بر اثر سوختگی در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۶۱۸ نفر مرد و ۴۸۸ نفر زن بودند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در هشت ماهه امسال آمار تلفات سوختگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد کاهش یافت و از یکهزار و ۱۳۴ فوتی در سال گذشته به یکهزار و ۱۰۶ نفر در هشت ماهه امسال کاهش یافت.

بر این گزارش در هفت ماهه امسال استان‌های تهران با ۱۳۹، اصفهان با ۱۳۰ و خوزستان با ۱۱۷ فوتی بیشترین آمار تلفات سوختگی را داشته اند. آمار تلفات سوختگی در تعداد قابل توجهی از استان‌ها کمتر از ۲۰ نفر و در استان‌های سمنان و چهار محال و بختیاری صفر بوده است.

اما در آبان ماه سال جاری تلفات سوختگی در کشور با رشد ۱۲.۱ درصدی همرا بود. این آمار از ۱۱۶ فوتی در آبان سال گذشته به ۱۳۰ فوتی در آبان امسال رسید.

یادآور می‌شود بر اساس آمار‌های موجود در ۱۰ سال گذشته ۲۰ هزار و ۹۸۲ نفر بر اثر سوختگی در کشور جان خود را از دست داده اند که بیشترین آن با دو هزار و ۷۲۰ فوتی در سال ۱۳۸۷ و کمترین آن با یکهزار و ۷۲۰ فوتی در سال ۱۳۹۴ ثبت شده است.

 
 
نمودار تلفات ناشی از سوختگی در ده سال گذشته
 
کاهش ۲.۵ درصدی تلفات سوختگی در هشت ماهه امسال / مرگ بیش از یک هزار نفر براثر سوختگی
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *