"پاکستان" مسئول ثبات در افغانستان نیست

9:11 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۳۳۲
در حالی که مقامات افغانستان همواره دولت اسلام‌آباد را به ایجاد ناامنی در کشورشان متهم می‌کنند اما سفیر پاکستان در واشنگتن گفته که اسلام‌آباد مسئول ثبات در افغانستان نیست.

به گزارش سرویس بین الملل ، اخیرا مایک‌ پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در دیدار از نیروهای این کشور مستقر در افغانستان گفته بود که پاکستان دیگر نمی‌تواند به حمایت گروه‌های تروریستی و بی‌ثبات سازی افغانستان ادامه دهد.

اعزازاحمد چوهدری سفیر پاکستان در آمریکا در واکنش به این موضوع اعلام کرد که کشورش مسئول ثبات در افغانستان نیست.

به گزارش پاکستان‌ ابزرور، سفیر اسلام‌آباد در واشنگتن گفت: برقراری صلح در افغانستان به نفع پاکستان است زیرا این کشور بیشترین آسیب را از بی‌ثباتی افغانستان می‌بیند.

این دیپلمات پاکستانی اظهار داشت: ما خواستار برقراری صلح در افغانستان هستیم و آمریکا نیز در این کشور صلح می‌خواهد پس اگر اسلام‌آباد و آمریکا هدف مشترک در افغانستان دارند چرا یکدیگر را متهم می‌کنند.

چوهدری در ادامه تصریح کرد که مبارزه با تروریسم بر پاکستان تحمیل شده است و این کشور خسارات بسیاری را در مبارزه با تروریسم متحمل شده است.

این در حالی است که مقامات افغان و آمریکایی همواره اسلام‌آباد را به حمایت از مخالفان مسلح به ویژه شبکه حقانی متهم می‌کنند اما مقامات پاکستانی نیز این اتهامات را رد کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *