یک پوند هدیه کریسمس هر نظامی انگلیسی در "افغانستان"

11:15 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۳۳۶
نظامیان انگلیسی در افغانستان از خساست دولت لندن در پرداخت هدیه یک پوندی به مناسبت «کریسمس» گله دارند، زیرا به گفته آنها دولت آمریکا حتی برای گربه‌های نظامیانش پول بیشتری پرداخت می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل ، روزنامه سان چاپ لندن اعلام کرد که وزیر دفاع انگلیس 500 پوند برای تجلیل از کریسمس اختصاص داد و هر نظامی انگلیسی در افغانستان یک پوند عیدی دریافت کرده‌ است.

یک نظامی انگلیسی مستقر در کابل به «ساندی‌تایمز» نیز گفته است که نیروهای آمریکایی برای تجلیل از روز کریسمس درخت‌ کریسمس، تحفه و بوقلمون دریافت کرده‌اند و قرار است فیلم جدید «جنگ ستارگان» را نیز برای سربازان آمریکایی اکران کنند.

وی افزود: گرچه ما به اندازه آمریکایی‌ها پولدار نیستیم اما حتی نظامیان دانمارکی و موغلستان نیز پول بیشتری برای برگزاری کریسمس دریافت کرده‌اند.

یک سرباز انگلیسی اظهار داشت: با پولی که به آنها برای کریسمس داده شده است حتی نمی‌توانند یک فنجان قهوه سفارش دهند در حالی که نظامیان آمریکایی حتی برای گربه‌های خودشان در پایگاه نظامی پول بیشتری دریافت می‌کنند.

این در حالی است که نیروهای خارجی به ویژه نظامیان انگلیسی و آمریکایی میلیاردها دلار از تجارت و قاچاق مواد مخدر به خارج از افغانستان به دست می‌آورند.

در حالی که در گذشته ولایت هلمند حوزه استحفاظی نظامیان انگلیسی بود و آنها از مواد مخدر و اورانیوم این ولایت بهره می‌بردند اما نیروهای آمریکایی سه سال پیش با عملیات وسیع نظامی این ولایت را از کنترل نظامیان انگلیسی خارج کردند.

پیش از این اخبار متعددی از قاچاق مواد مخدر توسط نظامیان آمریکایی و سازمان «سیا» از افغانستان به آمریکا و سایر کشورهای غربی منتشر شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *