آمریکا عامل ناامنی در "پاکستان و افغانستان" است

15:10 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۳۴۱
وزیر اسبق اطلاع‌رسانی پاکستان گفت:آمریکا عامل ناامنی و گسترش قاچاق در افغانستان و پاکستان است و تضاد منافع نداشتن با ایران نشانه روابط پایدار با این کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل ، فردوس عاشق اعوان وزیر اسبق اطلاع‌رسانی و عضو ارشد حزب مردم پاکستان گفت: بدون حل مسئله افغانستان و برقراری امنیت در این کشور مشکلات پاکستان حل نمی‌شود.

وی افزود: آمریکا عامل ناامنی در افغانستان و پاکستان همچنین گسترش قاچاق مواد مخدر و سلاح در این کشورها است.

عاشق اعوان اظهار داشت: پاکستان خواهان روابط خوب با کشورهای همسایه از جمله افغانستان و ایران است که این روند ادامه خواهد داشت.

اعوان تأکید کرد: ایران بهترین کشور دوست پاکستان است و اولین کشوری است که استقلال ما را به رسمیت شناخت.

وزیر اسبق اطلاع‌رسانی پاکستان اظهار داشت: در گذشته کسانی که سیاست خارجی پاکستان را تدوین می‌کردند اشتباهاتی مرتکب شدند که تأثیر منفی روی کشور داشت اما در حال حاضر اسلام‌آباد به دنبال تنش با هیچ کس حتی دهلی نو نیست.

وی افزود: مرز طولانی با افغانستان سبب می‌شود که تروریست‌ها از این مرز عبور و به 2 کشور آسیب برسانند که این موضوع یک واقعیت غیر قابل انکار است.

فردوس عاشق اعوان خاطر نشان کرد: نمی‌توان تشخیص داد کسانی که از مرز مشترک با افغانستان عبور می‌کنند شهروند عادی هستند یا عناصر منفی به همین علت پاکستان اقدام به ایجاد موانع مرزی کرد.

اعوان گفت: نقاطی در مرز مشترک با افغانستان وجود دارد که هیچ پست ایست و بازرسی در آن نیست بنابراین هنوز هم برای جلوگیری از عبور عناصر منفی دچار مشکل هستیم.

عضو ارشد حزب مردم ادامه داد: علت اصلی نا‌امنی در منطقه حضور آمریکایی‌ها در افغانستان است.

وی افزود: افزایش قاچاق مواد مخدر و سلاح در منطقه نتیجه حضور آمریکا است که به همه کشورها آسیب می‌رساند.

فردوس عاشق اعوان تصریح کرد: پاکستان در حال تبدیل شدن به مرکز بزرگ قاچاق مواد مخدر و سلاح است و علت این می‌باشد که اقتصاد آمریکا بر پایه همین موارد هست.

وزیر اطلاع رسانی اسبق پاکستان گفت: برای نجات کشور باید به تجارت مواد مخدر،سلاح و کسب منافع از طریق جنگ افروزی پایان داده شود.

عضو ارشد حزب مردم اظهار داشت: پاکستان به دوستی با ایران افتخار می‌کند و شرکت نکردن اسلام‌آباد در جنگ یمن در واقع به معنای همراهی کردن با تهران است.

وی افزود: فرمانده ارتش پاکستان در توضیح خود به اعضای مجلس سنا به وضوح اعلام کرد که بی‌طرفی خود در روابط با عربستان و ایران را حفظ خواهیم کرد.

فردوس عاشق اعوان بیان کرد: هر کشوری بر اساس منافع خود تصمیم‌گیری می‌کند و مهم این است که منافع پاکستان با ایران تضاد ندارد این در حالی می‌باشد که تضاد منافع اسلام‌آباد با واشنگتن روشن است.

عاشق اعوان گفت: تضاد منافع نداشتن با ایران نشان دهنده روابط پایدار با این کشور است که از گذشته ادامه داشته و در آینده هم ادامه خواهد داشت.

اعوان تأکید کرد: آمریکا دوست قابل اعتماد برای هیچ کشوری نیست به همین دلیل تا زمانی که می‌توانست منافع خود را از پاکستان تأمین کند این کشور را همراهی ‌کرد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *