توقف تولید 25 مدل خودرو غیر استاندارد

10:18 - 04 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۴۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد: با شروع اجرای استاندارد‌های جدید تأیید نوع خودرو، تولید تعدادی از خودرو‌هایی که نتوانستند الزامات استاندارد‌های اجباری مربوطه را رعایت کنند خاتمه یافت.

به گزارش گروه اقتصاد ، با اجرای فاز اول استاندارد‌های جدید اجباری خودرو از اول دی ماه ۱۳۹۶، تولید و واردات برخی از خودرو‌های غیر استاندارد از جمله خودرو‌های MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰ (بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B. ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ و برخی از خودرو‌های سنگین جاده‌ای از دستور کار خودروسازان خارج شد.

پیمان پیرایش، مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران با اعلام این خبر گفت: با شروع اجرای استاندارد‌های جدید تأیید نوع خودرو، تولید تعدادی از خودرو‌هایی که نتوانستند الزامات استاندارد‌های اجباری مربوطه را رعایت کنند خاتمه یافت و از این پس شاهد تولید این خودرو‌ها نخواهیم بود.

پیرایش با تاکید بر اینکه برنامه اجرای استاندارد‌های جداگانه اجباری ایمنی عملکردی خودرو مطابق با آخرین تغییرات اتحادیه اروپا روزآمد و ابلاغ شده است گفت: سازمان ملی استاندارد ایران در انجام رسالت خود مبنی بر تدوین و به روز رسانی مستمر استانداردها، همواره تلاش دارد در تدوین استاندارد‌های حوزه خودرو از استاندارد‌ها و مقررات فنی مورد استفاده در کشور‌های پیشرو و صاحب فناوری در صنعت خودرو و نیز استاندارد‌های معتبر بین المللی و منطقه‌ای استفاده کند.

وی با بیان اینکه استاندارد‌های تأیید نوع خودرو از اول دیماه ۱۳۹۶، برای تمامی تولیدات و واردات خودرو لازم الاجراست افزود: اجرای این استاندارد‌ها برای تولیدکنندگانی که پیش از این از سازمان ملی استاندارد ایران گواهینامه تأیید نوع دریافت کرده اند، مطابق برنامه زمانبندی تعیین شده، در دست اقدام است و با توجه به این زمانبندی الزامات استاندارد‌های مورد نظر در چارچوب کنترل‌های تطابق تولید (COP)، توسط سازمان ملی استاندارد ایران آغاز شده است.

پیرایش ادامه داد: گواهینامه تایید نوع خودرو آن دسته از خودروسازانی که در تولید محصول خود الزامات استاندارد‌های جدید را رعایت نکنند، تمدید نخواهد شد. در حال حاضر تولید ۲۵ مدل خودروی سواری و سنگین، با توجه به عدم امکان انطباق آن‌ها با استاندارد‌های اجباری، متوقف شده است که خودرو‌های سواری MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰ (بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B. ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ و برخی از خودرو‌های سنگین جاده‌ای از این جمله اند.

پیرایش در پایان خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران خواستار ارائه برنامه دقیق خودروسازان درباره اقدامات لازم برای ارتقای مدل‌های خودرویی و انطباق آن‌ها با الزامات استاندارد‌های جدید است و اجرای این برنامه‌ها را به منظور بررسی دقیق تطابق مدل‌های تولیدی یا وارداتی با استاندارد‌های تأیید نوع به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.



سید
|
-
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
0
0
آریو 1500 سی‌سی اصلا تولید نشد که بخواد متوقف بشه آریو فقط با موتور 1600 سی‌سی میتسوبیشی لنسر تولید میشه
مهدی
|
-
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
0
خودروسازان داخلی تا حالا با عصای وزارت صنایع ایستاده اند وگرنه جنس خوب تولید نمیکنند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *