بررسی ملاک‌ها و معیار‌های اعضای هیئت اندیشه‌ورز در کمیسیون‌های مجلس خبرگان

13:43 - 04 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۴۹۷
رئیس کمیسیون پاسداری و حراست از ولایت فقیه مجلس خبرگان رهبری گفت: فعلاً در جلسات کمیسیون‌های این مجلس درباره ملاک‌ها و معیار‌های اعضای هیئت اندیشه‌ورز بحث کرده‌ایم، ملاک‌ها و معیار‌ها که مشخص شد، افرادی که در هیئت اندیشه‌ورز خواهند بود با این معیار‌ها و ملاک‌ها انتخاب می‌شوند.

احزابآیت‌الله حسن‌ عالمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز عنوان کرد: بعد از ملاقات اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب در اواخر شهریور ماه، ایشان در فرمایشات خود نسبت به  تشکیل هیئت اندیشه‌ورز تأکید کردند و آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان این موضوع را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: برای اینکه مطالب و نظرات مطروحه اعضای مجلس خبرگان رهبری درباره هیئت اندیشه ورز به جمع‌بندی برسد، آیت الله جنتی، برای اعضای مجلس خبرگان نامه نوشته و خواست هرکسی نظر و پیامی دارد را ارائه کند.

آیت‌الله عالمی خاطرنشان‌کرد: بعد از آن هم، آیت‌الله جنتی، وظایفی را به کمیسیون‌های مختلف مجلس خبرگان واگذار کرد لذا مباحث مربوط به هیئت های اندیشه ورز طی جلسات متعددی در کمیسیون‌های مجلس خبرگان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بنده که رئیس کمیسیون پاسداری و حراست از ولایت فقیه مشغول به همکاری هستم در ۳ جلسه موضوعات مربوط به هیئت اندیشه ورز را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و نتیجه نهایی مباحث را به رئیس مجلس خبرگان ارائه کردیم. سایر کمیسیون‌ها نیز به همین شکل آنچه را که به آن‌ها محول شده بود را بررسی کرده و نتایج نهایی را به آیت‌الله جنتی ارائه کردند تا ایشان و هیئت رئیسه در جمع‌بندی که خواهند داشت، این‌ موارد را بررسی و مورد نظر قرار دهند.

آیت‌الله عالمی اضافه کرد: فعلاً  در جلسات کمیسیون های مجلس خبرگان درباره ملاک‌ها و معیار‌های اعضای هیئت اندیشه ورز  بحث کرده‌ایم، ملاک‌ها و معیار‌ها که مشخص شد، افرادی که در هیئت اندیشه‌ورز خواهند بود با این معیار‌ها و ملاک‌ها انتخاب می‌شوند.

وی درباره برکات و آثار تشکیل هیئت اندیشه‌ورز گفت: تشکیل این هیئت آثار و برکات زیادی خواهد داشت. هیئت‌های اندیشه‌ورز می‌توانند درک حقایق موجود و مرتبط با اسلام و نیاز‌ها و انچه در آینده مورد نیاز نظام است را  پیش روی مسئولان امر قرار دهد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *