افزایش خشونت علیه خبرنگاران در "افغانستان" و دولت عامل اصلی فشار

12:15 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۵۳۴
رئیس نهاد حمایت از رسانه های آزاد گفت: در سال جاری میزان خشونت ها علیه خبرنگاران در حوزه غرب افغانستان ، به صورت چشمگیری افزایش یافته است .

به گزارش سرویس بین الملل ، حامد مومن رئیس نهاد حمایت از رسانه های آزاد در هرات با اشاره به افزایش خشونت ها علیه خبرنگاران در افغانستان مخصوصا در حوزه غرب افغانستان گفت: تهدید رسانه ها و خبرنگاران در حوزه غرب افغانستان روز به روز در حال افزایش است و بیش از هر زمانی اصحاب رسانه در معرض خطر قرار دارند، اما دولت افغانستان برای تامین امنیت خبرنگاران اقدامی نکرده است.

از سوی دیگر همایون نظری رئیس کمیته مصونیت خبرنگاران در حوزه غرب افغانستان گفت: در یک سال اخیر خشونت ها در برابر خبرنگاران در این حوزه به صورت چشمگیری افزایش یافته و چندی پیش هم شاهد حملات افراد ناشناس بر ساختمان رادیو در ولایت غور بودیم که در آن تمام امکانات این رادیو از بین رفته که این خود سبب افزایش نگرانی ها ی مسوولین رسانه ها و خبرنگاران شده است.

در همین حال شماری از خبرنگاران در هرات نیز به شدت نگران تهدید های امنیتی و نبود امنیت شغلی شان در هرات هستند و از بی توجهی دولت نسبت به انها گلایه دارند، انان می‌گویند بیشتر خبرنگاران در هرات از بیمه کاری برخوردار نبوده اند که این خود بزرگترین چالش انها است.

براساس گزارش های نهادهای حامی خبرنگاران ، بیشتر میزان خشونت ها در برابر خبرنگاران در حوزه غرب کشور از سوی کارمندان دولتی صورت گرفته است. زورمندان محلی و مخالفان مسلح دولت نیز از موانع عمده فرا راه فعالیت های خبرنگاری در این حوزه شمرده می شوند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *