همکاری "اسلام‌آباد - واشنگتن" معنا ندارد

14:22 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۵۳۶
وزیر سابق امور خارجه پاکستان با اشاره به سیاست تازه آمریکا در افغانستان و جنوب آسیا گفت: دیگر دنیا تغییر کرده و زمانه عوض شده باید این موضوع را که پاکستان برای بقا و امنیت نیاز به رابطه با امریکا دارد را فراموش کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل ، حنا ربانی کهر وزیر سابق امور خارجه پاکستان با اشاره به سیاست تازه آمریکا در افغانستان و جنوب آسیا گفت: دیگر دنیا تغییر کرده و زمانه عوض شده باید این موضوع را که پاکستان برای بقا و امنیت نیاز به رابطه با امریکا دارد را فراموش کنیم.

ربانی در گفت‌وگوی تلویزیونی در برنامه «نیوز وائز» که از شبکه داون پخش می‌شد، اظهار داشت: در حال حاضر آمریکا منافع خود را به جای پاکستان در هند و چین می‌بیند بنابراین امید به اینکه مانند گذشته با واشنگتن ارتباط داشته باشیم بی معنی است.

وزیر امور خارجه سابق پاکستان تأکید کرد: در 70 سال گذشته ما بدون در نظر گرفتن کشورهای همسایه نتوانستیم روابط مناسبی با آمریکا داشته باشیم و در آینده نیز همین طور خواهد بود.

ربانی با انتقاد از سیاست خارجی حزب حاکم گفت: متاسفانه سیاست خارجی حزب حاکم نه تنها موجب بروز تنش با هند شد بلکه با کشورهای افغانستان و ایران نیز روابط چندان خوبی نداشتیم.

ربانی با اشاره به تصمیمات اخیر ترامپ گفت: آمریکا خود موجب منزوی شدن درجامعه بین المللی شده است و صدور قطعنامه علیه امریکا در سازمان ملل نشان داد که ترامپ با تصمیمش واشنگتن را تنها کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه از بیانات مسئولان آمریکا می توان به راحتی پی به شکست این کشور در جنگ افغانستان برد به ترامپ پیشنهاد کرد به جای اتهام وارد کردن، در این جنگ از تجربیات اسلام‌آباد استفاده کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ به اظهارات تهدید آمیز معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به کابل گفت: کشورهایی که با هم متحد هستند یکدیگر را تهدید نمی‌کنند و آمریکایی‌ها باید درباره عملکرد خود در افغانستان پاسخگو باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *