توفان مرگبار فیلیپین به جنوب ویتنام رسید؛ یک میلیون نفر منازلشان را ترک می‎کنند

13:41 - 04 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۵۵۳
خبرگزاری رویترز گزارش داد که توفان مرگبار روزهای اخیر فیلیپین که 230 کشته در پی داشت اواخر روز دوشنبه به مناطق جنوبی ویتنام نزدیک می‌شود.

توفان مرگبار فیلیپین به جنوب ویتنام رسید؛ یک میلیون نفر منازلشان را ترک می‎کنندبه گزارش گروه بین‌الملل ، در پی نزدیک‌شدن توفان مرگبار فیلیپین به مناطق جنوبی ویتنام مقامات این کشور آماده تخلیه یک میلیون نفر مردم این منطقه می‌شوند.

بنا به گزارش رویترز، توفان تِمبین که در روزهای اخیر 230 کشته در فیلیپین به جای گذاشته اواخر روز دوشنبه به مناطق جنوبی ویتنام نزدیک خواهد شد.

کمیته ملی پیشگیری از فجایع ویتنام اعلام کرده که تاکنون 74 هزار نفر از مناطق آسیب‌پذیر تخلیه شده‌اند، در حالی که مقامات 15 استان و شهر ویتنام آمده‌اند تا بیش از یک میلیون نفر را به مکان‎های امن منتقل کنند.

دولت ویتنام همچنین دستور داده که کشتی‌ها و سکوهای نفتی در برابر این توافان محافظت شوند، مدارس شهر هوشی‌مین در جنوب ویتنام روز دوشنبه تعطیل شوند و همچنین هشدار داده 62 هزار قایق ماهیگیری نباید به دریا بروند.

توفان تِمبین، شانزدهمین طوفان بزرگی است که در سال جاری کشور ویتنام را درمی‌نوردد. بنا به آمارهای رسمی، توفانها و دیگر فجایع طبیعی تاکنون 390 نفر کشته و ناپدید در پی داشته است.


برچسب ها: توفان در ویتنام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *