سفرهای خارجی!

14:42 - 04 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۵۷۴
در ابتدای شروع مأموریتم در صداوسیما، رهبری معظم ضمن انتقاد از تعدد سفرهای خارجی، به من توصیه مؤکد فرمودند که آن را محدود کنم. من هم بر همین اساس برنامه ریزی و اقدام کردم.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، سید عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در کانال شخصی تلگرامش نوشت: «در ابتدای شروع مأموریتم در صداوسیما، رهبری معظم ضمن انتقاد از تعدد سفرهای خارجی، به من توصیه مؤکد فرمودند که آن را محدود کنم. من هم بر همین اساس برنامه ریزی و اقدام کردم که بعضاً مورد گلایه و دلخوری برخی رفقا هم می‌شد. از جمله تعیین سقف حداکثر دو سفر خارجی در سال برای همان ضروری‌ها! حتی اگر کل هزینه‌های سفر توسط دیگران پرداخت می‌شد. به این ترتیب جلو برخی سفرهای مکرر مدیران، با انواع توجیهات! گرفته شد. هیچ مشکلی هم پیش نیامد. اصل سفر خارجی برای انجام یک مأموریت مهم و ضروری، با رعایت حداقل زمان اشکال ندارد ولی اگر شبیه تشریفاتی شدن حفاظت، به یک سبک زندگی تبدیل شود خطرناک است. معاون محترم مالی و اداری یکی از وزارتخانه‌ها در دهه ۷۰ به من می‌گفت: بسیاری از برنامه سفرهای خارجی مدیران وزارتخانه که مراحل اداری آن انجام شده بود، با تضمین اینکه حق مأموریت ارزی آنان کامل پرداخت خواهد شد! را لغو می‌کردم! به این ترتیب هزینه بالای بلیط هواپیما و هتل و مخارج دیگر صرفه جویی می‌شد!! بارک الله به این تدبیر! بعضی از آقایان روحانیون هم در طول سال برای وعظ و خطابه و منبر به آمریکا و اروپا می‌روند و یک دهه افاضه می‌کنند! طیب الله! چقدر خوب می‌شد آنان، یک در میان، مناطق محروم داخلی را نیز در برنامه تبلیغی خود بگذارند! اینطوری بهتر است! همچنین افزایش عوارض خروج از کشور که اخیراً به عنوان تقویت منابع درآمدی دولت تعیین شده را می‌توان با محدود کردن سفرهای خارجی مسئولین دولتی و حاکمیتی تأمین کرد. عکس مربوط به مصاحبه مشترک من با دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه است. همسر ایشان در مورد اهمیت ارتباط دولت با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران می‌گوید.»

سفرهای خارجی!

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *