تاکید دادستان کل کشور بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی در قوه قضاییه

19:30 - 04 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۶۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان کل کشور تقویت فعالیت‌های فرهنگی در قوه قضاییه با دو رویکرد فرهنگ سازی درونی و بیرونی را ضروری و مورد نیاز قوه قضاییه دانست و گفت:معاونت فرهنگی قوه قضاییه کار‌های بسیار خوبی انجام داده است، اما باید بیش از پیش نسبت به فرهنگ سازی و آگاهی مردم از تلاش‌های انجام شده در دستگاه قضایی همت کرد.

تاکید دادستان کل کشور بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی در قوه قضاییهبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور عصر امروز در جلسه راهبردی شورای فرهنگی قوه قضاییه که با حضور معاون فرهنگی دستگاه قضایی و به میزبانی دادستانی کل کشور برگزار شد با تاکید بر ضرورت انجام کار فرهنگی در دستگاه قضایی گفت:دستگاه قضایی نیاز به آسیب شناسی درونی و بیرونی دارد و در حال حاضر که دشمن با جدیت و به هر طریقی درصدد ضربه زدن به قوه قضاییه است انجام کار فرهنگی و تدوین استراتژی فرهنگی مناسب به منظور فرهنگ سازی درونی و بیرونی بسیار ضروری است.

دادستان کل کشور با تاکید بر لزوم انجام هر چه بیشتر امور فرهنگی در دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌ها با توجه به ظرافت‌ها و حساسیت‌های آن، به استناد روایتی از پیامبر اکرم (ص.) انجام کار‌ها و پیشبرد امور منطبق با دو رکن اساسی علم و دانش و عقل، منطق و تدبیر را بسیار مهم و حیاتی خواند و افزود: فرهنگ مجموعه‌ای به هم پیوسته از امور مورد نیاز زندگی فردی و اجتماعی انسان است که ارتقای آن قطعا نیازمند تدبیر، درایت و آگاهی است و در دستگاه قضایی نیز هر چقدر فرهنگ سازمانی و دینی و فرهنگ کار را افزایش دهیم باز هم جا دارد و باید تلاش کنیم.
وی تاکید کرد:افرادی مثل ما که دوران قبل از انقلاب را دیده ایم و پس از انقلاب را نیز درک کرده ایم می‌دانیم که کار‌های فرهنگی بسیار خوبی پس از انقلاب انجام شده است و البته در این راه هزینه‌های بسیار نیز پرداخت کرده ایم و بسیاری از بزرگان دین و جامعه را از دست داده ایم با این حال باید بیش از پیش تلاش کرد.

این مقام قضایی با اشاره به برخی هجمه‌ها علیه دستگاه قضایی گفت:این هجمه‌ها و توطئه‌ها از صلابت و قدرت دستگاه قضایی نخواهد کاست و البته وظیفه بخش فرهنگی دستگاه قضایی برای مقابله با این هجمه‌ها و روشنگری افکار عمومی بسیار مهم است.


دادستان کل کشور با قدردانی از زحمات و تلاش‌های معاونت فرهنگی قوه قضاییه تاکید کرد:قوه قضاییه باید ارتباط مناسب و بیشتری با افکار عمومی ایجاد کند و فرهنگ سازی بیرونی باید تقویت شود.

حجت الاسلام و المسلمين منتظری همچنین بر تقویت اطلاع رسانی قوه قضاییه در کنار انجام امور فرهنگی تاکید کرد و گفت: بهرحال بصورت طبیعی نیمی از مراجعان به دستگاه قضایی که رای علیه آنان است از ما ناراضی خواهند بود، اما باید دستگاه قضایی به گونه‌ای آسیب شناسی کند و به گونه‌ای با مردم مرتبط باشد که مردم با تلاش‌ها و واقعیت‌های کار‌های انجام شده آشنا شوند.


رویکرد بیرونی برنامه‌های فرهنگی قوه قضاییه را تقویت خواهیم کرد

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت:در صورت تامین امکانات و تقویت توان، رویکرد بیرونی و عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه تقویت خواهد شد.

حجتت الاسلام والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه نیز با تاکید بر برنامه ریزی معاونت فرهنگی دستگاه قضایی به منظور تقویت فرهنگ دینی و سازمانی گفت:شورای فرهنگی معاونت فرهنگی متشکل از نمایندگان فرهنگی سازمان‌ها و معاونت‌های دستگاه قضایی سیاست‌های کلان فرهنگی قوه قضاییه را تبیین و پس از بررسی و تصویب به اجرا می‌رساند.
 
وی گفت:تقریبا ۸۰ درصد فعالیت‌های فرهنگی ما در قوه قضاییه با رویکرد درونی و تقویت فرهنگ سازمانی انجام شده و می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *