وزیر خارجه ژاپن از فلسطین اشغالی دیدن کرد

5:47 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۶۸۲
به رغم رای موافق ژاپن به قطعنامه سازمان ملل پیرامون قدس، وزیرخارجه این کشور در سفر به فلسطین اشغالی با مقام های رژیم صهیونیستی دیدار کرده و ابراز امیدواری کرد که خط پرواز مستقیم میان توکیو و فلسطین اشغالی برقرار شود.

وزیر خارجه ژاپن از فلسطین اشغالی دیدن کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، به نقل از رسانه های صهیونیستی، چند روز پس از آنکه ژاپن به قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون قدس رای موافق داد، «تارو کونو» وزیر امور خارجه ژاپن در سفر به فلسطین اشغالی با رئیس و نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.


کونو در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با اشاره به دو برابر شدن حضور شرکت های ژاپنی در فلسطین اشغالی در سه سال گذشته، گفت: سرمایه گذاری ژاپن در مدت مشابه 20 برابر شده است.


وزیر خارجه ژاپن همچنین در دیدار با «ریووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که پرواز مستقیم میان توکیو و فلسطین اشغالی راه اندازی شود.


ریولین با اشاره به روابط دوستانه توکیو با اسرائیل و فلسطین گفت: ژاپن می تواند نقش مهمی در ایجاد تفاهم و اعتماد میان اسرائیل و فلسطینیان ایفا کند.


در حالی که در دیدار کونو با نتانیاهو سخنی از رای موافق ژاپن به قعطنامه های پیرامون قدس به میان نیامد، ریولین ادعا کرد: همانگونه که توکیو پایتخت ژاپن است، اورشلیم (قدس) نیز پایتخت اسرائیل است.


وزیر خارجه ژاپن امروز (سه شنبه) با مقام های تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد کرد.


ژاپن که ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، دوشنبه گذشته به قطعنامه پیشنهادی مصر علیه تصمیم ترامپ پیرامون قدس رای موافق داد. این قطعنامه با وتوی آمریکا به عنوان تنها کشور مخالف روبرو شد.


همچنین پنجشنبه گذشته که این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل طرح شد، ژاپن در میان 128 کشوری بود که به آن رای موافق داد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *