برکناری "عطامحمد نور" از ولایت بلخ جنگ و خون ریزی در پی دارد

20:20 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۶۹۳
نماینده ولایت بلخ در پارلمان افغانستان از اشرف غنی خواست تا درباره برکناری عطامحمد نور از از این ولایت تجدید نظر کند زیرا چنین اقدامی موجب جنگ و خونریزی بین حامیان و مخالفان وی خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل ، برشنا ربیع نماینده ولایت بلخ در پارلمان افغانستان اعلام کرد که ریاست جمهوری افغانستان درباره برکناری والی بلخ تجدید نظر کند زیرا یکی از شروط توافقنامه سیاسی ابقای عطامحمد نور است.

وی افزود: اشرف غنی شخصیت‌های ملی افغانستان را حذف می‌کند و تحمل افراد شایسته و با درایت در دولت را ندارد.

نماینده ولایت بلخ اظهار داشت: در حال حاضر موافقان و مخالفان عطامحمد نور مسلح شده‌اند و احتمال درگیری دو طرف افزایش یافته است.

شکیباهاشمی نماینده قندهار در پارلمان افغانستان نیز خاطرنشان کرد که برکناری عطامحمد نور و ژنرال «عبدالرزاق اچکزی» که از محبوبیت مردمی وسیعی برخودارند به نفع این کشور نیست.

وی افزود: ما در آستانه برگزاری انتخابات قرار داریم و به اشرف غنی پیشنهاد می‌کنم تا درباره تصمیم اخیر خود بازنگری کند.

از سوی دیگر، «عبیدالله بارکزی» نماینده ارزگان در پارلمان و از اعضای حزب اسلامی افغانستان نیز اظهارات اخیرا عطامحمد نور درباره عبدالله را محکوم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که رهبران سیاسی باید از اظهار نظر غیر مسئولانه پرهیز کنند زیرا زمینه مداخله دشمنان فراهم می‌شود..

«عارف‌رحمانی» نماینده غزنی در پارلمان گفت: نمایندگان افغان به جای مخالفت و یا حمایت از طرف‌های درگیر و افزایش تنش باید بین عطامحمد نور و ارگ ریاست جمهوری میانجیگری کنند.

این در حالی است که ارگ ریاست جمهوری افغانستان و حزب جمعیت اسلامی تا کنون درباره کناره گیری عطامحمد نور از ولایت بلخ به توافقی دست نیافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *