رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"روزنامه روسی": بحران دوپینگ رئیس فدراسیون فوتبال روسیه را وادار به کناره گیری موقت کرد

22:16 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۶۹۹
روزنامه کامرسانت نوشت که «ویتالی موتکو» معاون نخست وزیر روسیه که ریاست فدراسیون فوتبال این کشور را برعهده دارد، بطور موقت و برای شش ماه از این مقام کناره گیری کرد.بحران دوپینیگ در فوتبال این کشور از عوامل کناره گیری وی عنوان می شود.

به گزارش سرویس بین الملل ،  موتکو روز (دوشنبه) در پایان جلسه غیرعلنی فدراسیون فوتبال روسیه به خبرنگاران گفت:ریاستم بر فدراسیون فوتبال روسیه به تعلیق درآمده است.

روزنامه کامرسانت چاپ مسکو امروز در بخش اخبار آنلاین پایگاه اینترنتی به نقل از سخنان موتکو نوشت: آلکساندر آلییف سرپرست فدراسیون فوتبال روسیه می شود.

روزنامه روسی یادآورشد: علت کناره گیری موقت موتکو از مقام رئیس فدراسیون فدتبال روسیه، بحران دوپینگ است که احتمالا فوتبال این کشور را دربر می گیرد.

این روزنامه به نقل از منابع ورزشی افزود: فیفا فهرستی از بازیکنان فوتبال روسیه را از سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ دریافت کرده که گویا آزمایش های دوپینگ آنها مشکوک است.

موتکو برای گناره گیری از ریاست کمیته برگزاری جام جهانی 2018 نیز اعلام آمادگی کرد و گفت که می خواهد تمام تلاش های خود را بر مقام دولتی (معاون نخست وزیر) متمرکز کند.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) پیشتر اعلام کرده بود که در انتظار دریافت شواهد جدیدی در مورد دوپینگ در فوتبال روسیه -میزبان جام جهانی 2018- است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بازیکنان تیم فوتبال روسیه در جام جهانی 2014 جزو موارد بالقوه دوپینگ در فوتبال هستند که در تحقیقات «ریچارد مکلارن» مسئول پرونده بررسی دوپینگ در ایین کشور گزارش شده است. مکلارن برنامه دوپینگ در ورزش روسیه را به تفصیل شرح داده است.

موتکو معاون نخست وزیر روسیه به تازگی در گفت و گو با نشریه «ایندیپندنت» انگلیس که نخستین گفت وگوی وی بعد از محرومیت روسیه از حضور در بازی های المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی است، گفت: عذرخواهی نمی کنم و به فعالیت خود برای برگزاری جام جهانی ادامه می دهم.

موتکو مسئولیت کمیته پیشنهاد میزبانی جام جهانی 2018 را به عهده داشت که موفق به کسب این میزبانی داشت. بیش از 90 درصد روس ها می گویند استعفای او به بازگشت اعتماد به ورزش این کشور کمک می کند.
کمیته بین المللی المپیک، موتکو وزیر ورزش پیشین روسیه را تا پایان عمر محروم کرده است، با این حال او مسئولیت آماده سازی برای جام جهانی 2018 را به عهده دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *