زلزله در تهران خطری جدی و همیشگی است/ دامن زدن به بحث زلزله نباید سبب تشویق اذهان شود

9:40 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۷۶۹
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زلزله در تهران خطری همیشگی است، اما نحوه پرداختن به این موضوع نباید سبب تشویش اذهان عمومی شود.

زلزله در تهران خطری جدی و همیشگی است/ دامن زدن به بحث زلزله نباید سبب تشویق اذهان شودبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محسن هاشمی در سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت:یکی از راهکار‌های مقابله با زلزله که باید به آن توجه شود، اضافه شدن بیمه مسئولیت و همچنین افزایش کیفیت فرآیند ساخت و ساز‌ها است.

وی افزود: امروز سالروز حادثه زلزله بم را پشت سر می‌گذاریم. در این حادثه شاهد کشته شدن بیش از ۴۰ هزار تن از مردم بم بودیم و این حادثه را می‌توان از تلخ‌ترین حوادث تاریخ معاصر ایران به شمار آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به غافلگیری مردم ساکن در منطقه بم زمان زلزله، تصریح کرد: یکی از دلایل تلفات بالا در زمین لرزه بم، اتفاق افتادن زمین لرزه در شب بود و همین موضوع در افزایش تلفات نقش داشت.

هاشمی در خصوص نحوه امدادرسانی در زمین لرزه بم اظهارکرد: د ر بحث امداد رسانی نیز در زلزله بم به این خاطر که بعد مسافت زیاد بود نهاد‌های مسئول آمادگی کافی نداشتند، اختلالاتی در زمان بعد از حادثه مشاهده شد.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای افراد خاطرنشان کرد: خاطره زلزله بم سبب شده که ما اکنون برای نجات جان دیگر شهروندانی که در خطر زلزله هستند، نگران شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران زلزله در تهران را خطری جدی و همیشگی دانست و گفت: زمین لرزه در تهران و سایر کلانشهر‌ها نباید کم اهمیت جلوه کند، زیرا این کار سبب کندی در آمادگی، عدم اولویت در تخصیص اعتبار و فقدان هماهنگی‌های لازم می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: دامن زدن زیاد به زلزله نیز سبب تشویش و نگرانی عمومی شده و نتیجه مثبتی نخواهد داشت.


وی با بیان اینکه " در نظام جمهوری اسلامی حفظ جان و برطرف کردن نگرانی عمومی اولویت نخست است" اذعان کرد: در حال حاضر انتظار افکارعمومی از نمایندگان مردم در شورای شهر و شهرداری و همچنین سایر قوا، توجه به موضوع مقابله با زلزله و پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی با اقداماتی نظیر مقاوم سازی سازه‌ها و افزایش کیفیت ساخت و ساز‌ها است.

وی یکی از راهکار‌های مقابله با زلزله را افزوده شدن بیمه مسئولیت دانست و اظهارکرد: لازم است نسبت به ساخت و ساز‌ها توجه بیشتری شده و شهرداری نیز به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *