لوازم خانگی 5 درصد گران شد/ افزایش تعرفه گمرکی به نفع مردم نیست

12:02 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۷۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به رشد 5 درصدی قیمت لوازم خانگی گفت: بسیاری از تولیدکنندگان مخالف افزایش قیمت بوده اند چرا که با اعمال این افزایش، قیمتها به قیمت محصولات خارجی نزدیک شده و رقابت از میان می رود.

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص تغییرات قیمت لوازم خانگی در بازار بیان کرد: باتوجه به اینکه در حوزه تولید لوازم خانگی در کشور انحصار وجود ندارد تولیدکنندگان برخی از شرکتها 5 درصد به قیمت کالاهای خود اضافه کرده اند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از تولیدکنندگان مخالف افزایش قیمت بوده اند چرا که با اعمال این افزایش، قیمتها به قیمت محصولات خارجی نزدیک شده و رقابت از میان می رود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار تاثیر چندانی بر افزایش قیمت لوازم خانگی نداشته، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت دلار از 3 هزار 800 تومان به 4 هزار تومان شاهد تغییر چندانی در قیمت لولزم خانگی نبودیم و بعضا برخی از برندها تا 5 درصد افزایش قیمت داشته اند که این امر نیز به علت گران شدن مواد اولیه است.

طحان‌پور تاکید کرد: با گران شدن فولاد، مس، پتروشیمی، آلومینیوم و غیره بر قیمت لوازم خانگی تولید داخل نیز افزوده می شود.

وی با بیان حذف تخفیف 5 درصدی برخی از برندها در بازار، گفت: برخی از شرکتهای تولید کننده لوازم خانگی نیز پنج درصد تخفیف به محصولات تولیدی خود را حذف کرده اند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در انتها خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از تولید داخلی بر تعرفه گمرکی واردات کالاهای خارجی افزوده شده که این میزان افزایش به نفع مردم نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *