بیش از ۷۰ درصد ابلاغ اوراق قضایی در استان، الکترونیکی است

13:20 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۹۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در همایش «قانون ابلاغ الکترونیکی ویژه اشخاص حقوقی، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی» گفت: بیش از ۷۰ درصد ابلاغ اوراق قضایی در استان، الکترونیکی است و نزدیک به ۹۰ درصد ابلاغ‌ها نیز واقعی است.

بیش از ۷۰ درصد ابلاغ اوراق قضایی در استان، الکترونیکی استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مظفری رییس کل دادگستری استان آدربایجان شرقی در جمع مدیران و نمایندگان حقوقی ادارات و دستگاه‌های دولتی استان، از تسهیل در ورود و خروج نمایندگان حقوقی دستگاه‌ها به دادگستری خبر داد و بر ثبت نام ادارات و دستگاه‌های دولتی استان در سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی (ثنا)، پیگیری پرونده‌های قضایی ادارات و دستگاه‌های دولتی استان توسط نمایندگان حقوقی و برنامه ریزی سالانه نمایندگان حقوقی برای پیشگیری از وقوع جرم در اداره و سازمان خود تأکید کرد.

وی ابلاغ الکترونیکی و به موقع اوراق قضایی را موجب رضایت مراجعین به دادگستری و صرفه جویی میلیاردی بیت المال در حوزه ابلاغ قضایی دانست.

معاون آمار و فنآوری اطلاعات دادگستری استان نیز با اشاره به اینکه بدون آمار و اطلاعات نمی‌توان امور را پیش برد، از توسعه روزافزون فناوری اطلاعات در دادگستری استان خبر داد.

مجید فراهانی هدف از قانون ابلاغ الکترونیکی را خدمت به مردم و تکریم مراجعین به دادگستری دانست و بر نقش نمایندگان حقوقی ادارات و دستگاه‌های دولتی استان در فرهنگ سازی قانون ابلاغ الکترونیکی تأکید کرد.

وی از نمایندگان حقوقی ادارات و دستگاه‌های دولتی استان خواست تا مراجعین را به ثبت نام در سامانه «ثنا» تشویق و ترغیب کنند.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *