پیشنهاد تبدیل سازمان نهضت سوادآموزی به سازمان سوادآموزی بزرگسالان

14:09 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۹۳۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: برای بهبود کارآیی سازمان پیشنهاداتی وجود دارد از جمله آنکه روش شمارش افراد بی‌سواد اصلاح شود و سازمان نهضت سوادآموزی به سازمان سوادآموزی بزرگسالان تبدیل شود.

سواد آموزی به گزارش گروه جامعه ، علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در نشست صمیمی، وزیر آموزش و پرورش با کارکنان سازمان نهضت سواد آموزی با بیان این که به ۱۲ مؤلفه برای ایجاد تغییرات ورود کرده‌ایم، اظهار داشت: سوادآموزی اتباع خارجی در دستور کار قرار گرفته است و با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: آموزش مهارت‌های رایانه در تمام استان‌ها آغاز شده و سال گذشته در ۱۱ استان انجام شده است، احیای شورای پشتیبانی هم از اقدامات سازمان نهضت سوادآموزی در سال‌های اخیر بوده است.

باقرزاده از توجه به اتنوموزیکولوژی (موسیقی شناسی قومی) بسیاری از کتاب‌های نهضت خبر داد و گفت: تیراژ این کتاب‌ها نیز قابل توجه است، سال گذشته بزرگترین طرح مجازی با هدف توانمندسازی نیروی انسانی را اجرا کردیم و تولید و پخش ۶ هزار دقیقه برنامه رادیویی از جمله برنامه‌های نهضت صورت گرفت.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، کاهش خطای ثبت‌نام در گروه‌های هدف، کاهش تصدی‌گری دولتی و کاهش قدر مطلق بی‌سوادی از دستاورد‌های نهضت سوادآموزی است، اما در استان سیستان و بلوچستان هنوز ۲۴ درصد افراد بی‌سواد هستند.

وی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها را اختیاری بودن تحصیل دانست، افزود: غنی نبودن زندگی برخی افراد، بالا بودن نرخ تحصیل و وسعت زیاد تغییرات از جمله چالش‌های پیش روی سازمان است برای بهبود کارآیی سازمان پیشنهاداتی وجود دارد از جمله آنکه روش شمارش افراد بی‌سواد اصلاح شود و سازمان نهضت سوادآموزی به سازمان سوادآموزی بزرگسالان تبدیل شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور از ضرورت تغییر در محتوای دروس آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سخن گفت و بر آموزش مهارت‌ها به دانش‌آموزان تأکید کرد.

برقراری حق مدیریت برای مدیران مراکز یادگیری محلی، رفع مشکل راهنمایان آموزشی نهضت و رفع تبعیض در جذب نیرو‌های نهضتی از جمله مواردی بود که کارکنان نهضت با وزیر آموزش و پرورش مطرح کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *