رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحصیلات بالا لاغرتان می کند!

14:34 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۹۵۱
محققان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های ایالات متحده، با بررسی جامع میزان چاقی افراد و پرونده‌های پزشکی آنها، بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، متوجه شدند که بین پرداخت حقوق زن‌ها و مقدارلاغری آنها، نسبت مستقیمی وجود دارد و هرقدر حقوق زن‌ها بیشتر باشد، آن‌ها لاغرتر می‌شوند. البته این نسبت در میان مرد‌ها مشاهده نشده است.
تحصیلات بالا لاغرتان می کند!به گزارش گروه فضای مجازی ، محققان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ایالات متحده، در تحقیقات خود و بررسی تاریخچه پزشکی افراد، متوجه شدند به طور کلی حدود ۳۱ درصد از افرادی که بالاترین درآمد را دارند، چاق هستند. در مقایسه با این افراد حدود ۴۰ درصد افراد چاق نیز از درآمد کمی برخوردار بودند. درضمن به نظر می‌رسید که در این میان جنسیت هم نقش دارد.

مقدار درآمد زنان مورد بررسی، روی تناسب‌اندام آن‌ها تاثیر مستقیم داشت و هرچه درآمدشان بیشتر بود، لاغرتر بودند. در واقع ۴۵ درصد از زنانی که در خط فقر قرار داشتند، چاق‌تر بودند، اما این درصد در خصوص زنان با درآمد متوسط، ۴۳ درصد و برای زنان با درآمد بالاتر، زیر ۳۰ درصد بود. درضمن چنین نسبت واضحی بین درآمد بالا و لاغری، بین مرد‌ها مشاهده نشد.

در این بررسی‌ها محققان متوجه شدند که تحصیلات بالاتر در زن‌ها، باعث می‌شود که علاوه بر درآمد بیشتر نسبت به زن‌های دیگر، آگاهی بیشتری نسبت به سلامت بدن خود داشته و از چاق شدن پرهیز کنند. ۴۰ درصد از زنانی که دیپلم و یا تحصیلات زیردیپلم داشتند، چاق بودند که این درصد میان زنان دانشگاهی، فقط ۲۸ درصد بود.
 
منبع:طبنا
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *