صدور تصمیمات قضایی متقن و مستدل از سوی قضات مهم‌ترین گام در جهت تحقق عدالت است

15:00 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۹۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: صدور تصمیمات قضایی متقن و مستدل از سوی قضات، مهم‌ترین گام در جهت تحقق عدالت در جامعه به شمار می‌رود.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان تهران، غلامحسین اسماعیلی در نشست مشترک روسای حوزه‌های قضایی بخش تابعه گفت: صدور تصمیمات قضایی متقن و مستدل از سوی قضات، مهم‌ترین گام در جهت تحقق عدالت در جامعه به شمار میرود. کثرت پرونده‌ها قطعا در نحوه دادرسی تاثیر منفی دارد، اما این امر به انشای حکم و صدور تصمیم قضایی خللی وارد نمی‌کند.

وی با بیان روایتی از امام جواد (ع) با این مضمون که ای انسان، بدان تو از دید خدای متعال پنهان نیستی پس توجه کن که در منظر و محضر خداوند متعال چگونه باید باشی؟ اظهار داشت: باید همیشه متوجه باشیم که به طور مستمر در محضر باریتعالی قرار داریم و این امر هیچگاه مورد غفلت و فراموشی قرار نگیرد.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود به فلسفه تشکیل این نشست اشاره کرد و افزود: نشست امروز یک جلسه نظارتی و از بعد دیگر مجالی برای بیان مسائل و مشکلات در واحد‌های قضایی و به بیان دیگر فرصتی برای نظارت مدیریتی و ارائه یافته‌های استانی است و مسلما کاربردی‌تر خواهد بود. ضمن اینکه همه ما تحت نظارت جامع الاطراف، موثر و دقیق خداوندی قرار داریم و نباید مرتکب عملی شویم که موجب شرمندگی شود.
 
رئیس کل دادگستری تهران تاکید کرد: هدف از نظارت در سطوح مختلف، هم کمی، هم کیفی و هم رفتاری است. مدیران قضایی ضمن پرداختن به امر خطیر قضا می‌بایست بر مجموعه تحت مدیریت خود نظارت دقیق و مستمر داشته باشند و لازم است احکام و تصمیمات قضایی آن‌ها نسبت به سایر قضات از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *