تاکید وزیر آموزش و پرورش بر انطباق محتوای آموزشی با نیاز‌های جامعه

15:09 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۹۷۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر آموزش وپرورش گفت: ماموریت امروز نهضت سواد آموزی با سال ۵۹ متفاوت است. نهضت سواد آموزی باید آموزش بزرگسالان را انجام دهد.

بطحایی به گزارش گروه جامعه ، سید محمد بطحایی در نشست صمیمی با کارکنان ستادی سازمان نهضت سواد آموزی که به مناسبت هفته سواد آموزی برگزار شد، اظهارکرد: سازمان‌ها و نهاد‌ها با هر ماموریتی که دارند اگر به شرایط محیطی توجه نکند بعد از مدتی از رقابت‌ها کنار می‌روند. اما اگر این سازمان دولتی باشد به دلیل منابع مالی به حیات خود ادامه می‌دهد، اما تضعیف می‌شود.

وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر این که جایگاه امروز آموزش و پرورش واقعی نیست، گفت: مردم از هرسازمانی انتظاراتی دارند اگر آن سازمان به اهدافش توجه نکند جایگاهش را در جامعه از دست می‌دهد

وی انطباق محتوا‌های آموزشی را با نیاز‌های جامعه ضروری دانست، گفت: اگر محتوا‌های آموزشی با نیاز‌های جامعه منطبق باشد آموزش وپرورش جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند و اگر آموزش و پرورش نتواند در ادامه حیات خود نیاز‌های جامعه را تامین کند محکوم به مرگ است.

بطحایی گفت: امروز اگر کسی نتواند خانواده‌اش را در فضای مجازی کنترل کند در جامعه نمی‌تواند به زندگی ادامه دهد.

وزیر آموزش وپرورش آموزش مهارت‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ماموریت نهضت سواد آموزی امروز با سال ۵۹ متفاوت است نهضت باید بتواند آموزش بزرگسالان را انجام دهد. بزرگسالان را شناسایی وجذب کند و محتوا‌های موردنیاز امروز سواد آموزان را ارائه کند.

وی اظهارکرد: فعالیت‌ها باید به موقع و به جا انجام شود تا اهداف مورد نظر محقق شود، اما اگر بر مسیر‌های سنتی اصرار کنیم به نتیجه نخواهیم رسید.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *