ارائه وام به بیش از ۶۷ هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی

16:07 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۹۹۹
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارایه گزارش عملکرد تسهیلات دانشجویان در سال ۹۵ گفت: در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به ۶۷ هزار و ۷۵۹ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وام اعطاء شد.

دانشگاه به گزارش گروه جامعه ، مجید مشکینی گفت: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال تحصیلی گذشته در مجموع ۵۹۹ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۵۴۳ ریال وام از صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت دریافت کردند که این تسهیلات دانشجویی با کارمزد ۴ درصد به واجد شرایط اعطا شد.

وی با اشاره به اعطای وام تحصیلی روزانه، وام مسکن روزانه، ضروری روزانه، وام ودیعه مسکن عادی، مسکن تکمیلی، وام شهریه سراسری و بین‌الملل، وام شهریه آزاد، کمک بلاعوض و وام دانشجویان استعداد‌های درخشان اظهار کرد: در سال گذشته ۴۹ هزار و ۸۱۷ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مجمع مبلغ ۴۲۷ میلیارد و ۳۱۹ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال وام از صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت دریافت کردند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت همچنین با اشاره به اینکه یک هزار و ۹۰۶ نفر از دانشجویان علوم پزشکی سال گذشته موفق به دریافت وام مسکن روزانه شدند، خاطرنشان کرد: این تعداد از دانشجویان سال گذشته در مجموع مبلغ ۲۰ میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال وام مسکن روزانه دریافت کردند.

مشکینی به اعطای وام ضروری روزانه به ۱۳ هزار و ۳۵۵ نفر از دانشجویان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته، مبلغ ۵۳ میلیارد و ۱۱۴ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۵۰۹ ریال تسهیلات وام ضروری روزانه از سوی صندوق رفاه وزارت بهداشت به متقاضیان اعطاء شد.

وی درباره روند فعالیت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: «صندوق رفاه دانشجویان در سال ۷۴ با تصویب مجلس فعالیت خود را آغاز کرد، البته تا پیش از این زمان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در اختیار وزارت علوم بود و بعد از جدا شدن قوانینی نیز برای عملکرد بهتر این صندوق تصویب شد.»

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت افزود: قانون‌گذار برای صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یک هدف اصلی در نظر گرفته است و آن پرداخت تسهیلات به دانشجویان مستعد و کم بضاعت است. البته دو وظیفه دیگر نیز بر عهده صندوق رفاه است که یکی ارائه تسهیلات رفاهی و دیگری سرمایه‌گذاری برای رسیدن به خودکفایی برای تامین مالی صندوق است که در سال‌های گذشته بخش دوم این اهداف یعنی خودکفایی نتوانسته به خوبی محقق شود.

مشکینی با اشاره به محدودیت منابع مالی صندوق گفت: منابع مالی صندوق رفاه شامل درآمد‌های عمومی است که از سمت دولت اختصاص پیدا می‌کند و بخش دیگر نیز در حال حاضر بازگشت وام‌هایی است که قبلا پرداخت شده است؛ باید براساس این منابع موجود میزان مصرف و درآمد را هماهنگ کنیم بنابراین نمی‌توانیم بیش از آنچه درآمد داریم هزینه کنیم بنابراین پرداخت تسهیلات با محدودیت مواجه است. 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *