ضرورت راه اندازی مراکز پولی ــ مالی بین المللی در منطقه آزاد کیش

17:13 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۰۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مشاور رییس جمهور گفت: راه اندازی مراکز پولی ــ مالی بین المللی در منطقه آزاد کیش از ضرورت‌ها و برنامه‌های جدی در این منطقه است که فصل نوینی از فعالیت‌ها و تعاملات مالی بین المللی در کشور را به دنبال خواهد داشت.

ضرورت راه اندازی مراکز پولی ــ مالی بین المللی در منطقه آزاد کیشبه گزارش گروه اقتصاد به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مرتضی بانک در سفر به جزیره کیش و در جمع مدیران سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت ایجاد درآمد‌های پایدار در مناطق آزاد در دولت دوازدهم، اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف عالی مناطق آزاد در کشور، همه دستگاه‌های مرتبط با این مناطق می‌توانند با حمایت و پشتیبانی از این مناطق به توسعه اقتصادی در کشور کمک کنند.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: همه با هم باید تلاش کنیم تا مشکلات موجود قانونی یا بین دستگاهی میان مناطق آزاد و دبیرخانه شورایعالی را با دستگاه‌ها و نهاد‌های مستقر در مناطق حل کنیم تا روند فعالیت‌های شکل گرفته استمرار یابد.

وی همچنین بر لزوم ایجاد درآمد‌های پایدار در مناطق آزاد تاکید کرد و اظهار داشت: درآمدزایی در مناطق آزاد کشور اولویت دارد، اما محور این درآمدزایی باید مشخص و هدفمند باشد هم چنین لازمه ایجاد درآمد پایدار؛ امنیت در فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره جایگاه منطقه آزاد کیش در کشور گفت: جزیره کیش به دلیل سابقه ذهنی مردم و آشنایی بیشتر سطوح مختلف افکار عمومی مورد توجه همگان قرار دارد، اهداف معین شده در منطقه آزاد کیش در این زمان کوتاه در دولت دوازدهم، حکایت از توجه و درایت کافی تیم اجرایی فعلی دارد که قطعا با پشتکار محقق شده است که البته ادامه دار نیز خواهد بود.

بانک همچنین توجه به توسعه «صنعت گردشگری» در جزیره کیش را از جمله مهم‌ترین محور‌های فعالیت سازمان منطقه آزاد کیش دانست و بر توسعه هدفمند آن تاکید کرد.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: با اجرای دقیق برنامه‌های تعیین شده در جزیره کیش در حوزه گردشگری، دسترسی آسان مردم و گردشگران به همه شاخه‌های تعریف شده در این حوزه فراهم می‌شود.

محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: محور‌ها و رویکرد‌های جزیره کیش بر پایه توسعه صنعت گردشگری شکل گرفته است و چشم انداز «شهر ایده آل» پیش روی جزیره کیش قرار داشته که این هم نیازمند توسعه همه جانبه منطقه است.

وی ادامه داد: توسعه گردشگری دریایی و محور قرار دادن آن یکی از اولویت‌هایی است که در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *