نباید برای فروش بیشتر همه چیز را فدا کنیم/سینما فقط خنداندن تماشاگر نیست

9:30 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۰۳۳
کارگردان فیلم ماهور گفت: از نظر من همه چیز از ابتدا به کاگردان و تهیه کننده بر می گردد. قوانین سینما را ما تنظیم نمی کنیم اما می توانیم در ساخت آثارمان به نحوی عمل کنیم که اخلاق حفظ شود.

حمیدزرگرنژاد کارگردان سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی درخصوص عدم رعایت برخی محدودیت‌ها برای تماشای فیلم‌های روی پرده سینماها گفت: سینما باید از برخی لحاظ دارای محدودیت برای تماشای افراد با سنین مختلف باشد. قشر نوجوان و جوان ما اکثریت افرادی را که به سینما می‌روند را تشکیل می دهند و ما باید برای فرهنگ سازی آنان فکری بکنیم.

کارگردان فیلم "ماهور" رعایت اخلاق از سوی فیلمساز را قدم اول در این راه دانست و گفت: از نظر من همه چیز از ابتدا به کارگردان و تهیه کننده بر می گردد. قوانین سینما را ما تنظیم نمی کنیم اما می توانیم در ساخت آثارمان به نحوی عمل کنیم که اخلاق حفظ شود.

وی در همین راستا افزود: فیلمساز باید به اخلاقیات پایند باشد و اینطور نشود که صرفاً برای گیشه و جذب مخاطب و گاهاً خنداندن وی به هر کار و ساخته ای دست بزند.

وی تجاری شدن سینمای ایران را اتفاقی ناگوار خواند و تاکید کرد: فروش بخش مهمی از پروسه تولید یک اثر است اما نباید همه چیز را فدای فروش بیشتر بکنیم. تمرکز و هدف فروش بیشتر سینما را به سمت ابتذال و سخیف شدن می برد.

زرگرنژاد با اشاره به متعهد بودن خود به خانواده خاطرنشان کرد: من نمی‌گویم که فلان کارگردان چه کاری را انجام دهد یا نه زیرا این اتفاق درست نیست اما برای شخص خودم اخلاق، خانواده و جامعه در صدر اهمیت قرار دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *