تخریب جایگاه رئیس قوه قضائیه ظلم به نظام اسلامی است

19:15 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۰۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سابق دادگاه عمومی بخش جوادآباد شهرستان ورامین، دفاع از جایگاه قضاوت را پاسخ محکمی به جنجال آفرینی برخی دانست و گفت: تخریب جایگاه رئیس قوه قضائیه ظلم به نظام اسلامی است.
تخریب جایگاه رئیس قوه قضائیه ظلم به نظام اسلامی استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام ابراهیم عسگری که روز یکشنبه سوم دی ۹۶ بعد از ۱۵ سال خدمت از ریاست دادگاه عمومی بخش جوادآباد شهرستان ورامین کنار رفت و با حکم رئیس قوه قضائیه به عنوان مستشار جدید دادگاه تجدیدنظر استان تهران منصوب شد، در جمع خبرنگاران به بیان عملکرد ۱۵ ساله‌اش در حوزه قضایی جوادآباد و تبیین جایگاه قضاء از دیدگاه علوم فقهی، قرآنی و قانون اساسی جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: افتخارم آن است که در دوران مسئولیت و خدمت صادقانه در حوزه قضایی، تمام توان خود را در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، کشاورزان، دامداران، عشایر غیور و کارگران قرار دادم.

وی افزود: در طول ۱۵ سال اخیر، در چارچوب قانون به احقاق حقوق مردم وسیع‌ترین بخش استان تهران پرداختم و سعی کردم رضایتمندی و اعتماد مردم را نسبت به قوه قضائیه و نظام اسلامی تحت زعامت مقام عظمای ولایت را افزایش بدهم.

رئیس سابق دادگاه عمومی بخش جوادآباد شهرستان ورامین، ارتقای ضریب امنیتی در حوزه بخش و روستا‌های تابعه، کاهش جرائم خشن و برخورد قاطع با مجرمان را از اصول مدیریت قضایی خود در دوران ۱۵ ساله مسئولیتش برشمرد.

وی بر اساس اصول مسلم قانون اساسی جمهوری اسلامی، جایگاه قاضی را حساس و مستقل عنوان کرد و افزود: قضاوت در عصر غیبت امام عصر (عج) با اذن از، ولی فقیه بوده که اختیار ایشان با انتصاب مجتهدی عادل و فقیهی مسلم به عنوان رئیس قوه قضاییه تفویض می‌شود و احکام قضات در تمامی مراجع قضایی در صدور محکومیت و یا برائت به مثابه حکم ولایی است.

مستشار جدید دادگاه تجدیدنظر استان تهران ادامه داد: به همین منظور در اعیاد و ایام خاص، محکومین به مجازات‌های مختلف در راستای تقاضای عفو و بخشش به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه با تأیید مقام معظم رهبری مورد عنایت و تفقد قرار می‌گیرند، چراکه تقلیل و تخفیف حکم قطعی قضات، از اختیارات، ولی فقیه است.

حجت الاسلام عسگری دفاع از جایگاه قضاوت را پاسخ به جنجال برخی دانست که در هجمه‌های مختلف علیه ریاست قوه قضائیه، قصد بی اعتماد کردن مردم نسبت به دستگاه قضاء را دارند.

وی تصریح کرد: عده‌ای با سخنرانی‌های خودساخته علیه ریاست قوه قضائیه که مجتهدی عادل و فقیهی مسلم بوده و منصوب مقام عظمای ولایت می‌باشد، هدفی جز فریب افکار عمومی و انحراف اذهان مردم از پرونده‌های مفتوح و مجرمانه‌شان ندارند و بدون شک هدف آن‌ها تخریب دستگاه قضائی است که ظلمی فاحش به نظام اسلامی، مردم و رهبری است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *