تعیین ۲۲ استان برای پشتیبانی و ارائه خدمات در شرایط خاص به تهران

22:36 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۰۶۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر کشور از تعیین ۲۲ استان برای پشتیبانی و ارائه خدمات در شرایط خاص به تهران خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ،دومین همایش استانداران سراسر کشور در دو نوبت صبح و عصر امروز سه شنبه (٥ دی) به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد.

وی از تاکید رئیس‌جمهور بر استفاده از نیرو‌های جوان، خلاق و مبتکر در فرمانداری‌ها خبر داد و افزود: استانداران از جوانان برای نقش آفرینی در فرمانداری‌ها استفاده کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه فرمانداران باید قدرت تعامل و هماهنگی در استان داشته باشند، تاکید کرد: ما چک سفید امضاء برای انتصاب فرمانداران به کسی نداده و نمی‌دهیم. همچنین به استانداران توصیه می‌شود تا حد امکان از استفاده از نیرو‌های بازنشسته خودداری کنند.

رحمانی‌فضلی در بخش دیگری از سخنان خود درباره حضور گشت‌های ویژه در برخی مناطق گفت: نیروی انتظامی طبق قانون مسئول امنیت شهر‌ها و روستا‌ها است بنابراین در موارد خاص با درخواست نیروی انتظامی و موافقت شورای امنیت کشور و شورای تامین استان‌ها می‌توانید اقدام به ایجاد قرارگاه کنید که البته مسئولیت آن هم بر عهده نیروی انتظامی است که در این شرایط می‌توانند از سایر نیرو‌ها از جمله بسیج و … استفاده کنند.

وی با تاکید بر حمایت جدی دولت از سازمان‌های مردم نهاد اظهارداشت: نحوه هزینه کرد سمن‌ها باید از سوی سازمان اجتماعی نظارت شود همچنین اجرای طرح‌های مورد نظر سمن‌ها هم باید به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها برسد.

وزیر کشور با بیان اینکه هیچ یک از دستگاه‌ها حق ندارند وارد حریم خصوصی مردم شوند، افزود: اگر در مجامع عمومی با ناهنجار‌های اجتماعی مواجه شدیم باید با امر به معروف و نهی از منکر آن‌ها را از اقدامات خود آگاه و هدایت کرده و اقناع سازی صورت گیرد، اما اگر با ناهنجاری‌های اجتماعی و فساد‌های اخلاقی سازمان یافته رو به رو شدید باید طبق قانون برخورد شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: میزان رشد طلاق در برخی از استان‌های کشور متوقف و در برخی استان‌ها هم رو به کاهش است.

وی از برنامه ویژه برای شرایط خاص و زلزله در تهران خبر داد و گفت: ۲۲ استان برای پشتیبانی و ارائه خدمات از مناطق ۲۲ گانه تهران در شرایط خاص و ویژه تعیین شده‌اند. همچنین در مناطقی که پیش‌بینی می‌شود میزان تخریب‌ها زیاد است باید مسئولیت پشتیبانی و خدمات‌رسانی با استان‌های نزدیک‌تر و توانمندتر باشد.

وزیر کشور از رئیس سازمان مدیریت بحران خواست ضمن برگزاری مانور در تهران نسبت به نحوه پشتیبانی و خدمات رسانی استان‌ها در تهران در شرایط خاص پروتکل مشخصی تهیه کند.

رحمانی فضلی در این نشست با تاکید بر تعیین تکلیف هر چه زودتر انتصاب فرمانداران اظهارداشت: انتصاب فرمانداران باید طبق بخشنامه‌های وزارت کشور انجام شود همچنین هیچ‌فردی حق تحمیل نیرو به استانداری‌ها و وزارت کشور را ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *