امضای بیش از ۶ میلیارد یورو تفاهم نامه با شرکت‌های خارجی/ سمنان؛ رتبه اول «سلامت اداری»

10:04 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۱۴۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار سمنان گفت: در دو سال گذشته ۸ همایش سرمایه گذاری داخلی برگزار کردیم و از این همایش‌ها بیش از ۷ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه با بخش خصوصی امضا کرده‌ایم که تاکنون ۴۲ درصد از این تفاهم نامه‌ها محقق شده است.

خبازمحمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره اقدامات استانداری سمنان برای تولید و ایجاد اشتغال اظهار‌کرد: در استانداری سمنان هر هفته جلسه کارگروه رفع موانع تولید را برگزار می‌کنیم که  شنبه همین هفته، نودمین جلسه آن برگزار شد وبنده به جز ۳ الی ۴ مورد در همه جلسات حضور داشته ام، چون اولویت کاری ما بعد اقتصادی است.

وی ادامه داد: مبلغ ۴۶۰ میلیارد تومان سهیمه استفاده ازبانکها، برای رفع موانع تولید داشتیم که توانستیم با برگزاری جلسات منظم وتخصیص بجای اعتبارات، از نظر بررسی تعداد پرونده‌ها و میزان مبلغی که به تولیدکنندگان پرداخت کرده‌ایم، حائز رتبه مناسبی در  کشور شویم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه سمنان دارای کمترین نرخ بیکاری دربین استان‌های دیگراست، افزود: شاید یکی از دلایل اینکه سمنان رتبه ۱ کشوری را با وجود میزان ۷.۱ درصد بیکاری دارد همین ممارست و پیگیری برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید باشد.

خباز درباره میزان سرمایه گذاری‌های داخلی در استان سمنان نیز عنوان کرد: در دو سال گذشته ۸ همایش سرمایه گذاری داخلی برگزار کردیم و از این همایش‌ها بیش از ۷ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه با بخش خصوصی امضا کرده‌ایم که تاکنون ۴۲ درصد از این تفاهم نامه‌ها محقق شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در روز ۴ آذرماه به مدت ۴ روز همایش سرمایه گذاری خارجی را درتهران برگزار کردیم که در آنجا بیش از ۶ میلیارد یورو تفاهم نامه امضا شد که تقریبا نصفش مربوط به استان سمنان و بیش از نصف آن به بقیه استان‌های کشور اختصاص یافت که دیگر استان‌ها را نیز ما برای حضور در این همایش دعوت کرده بودیم.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: چند روزی است که دنبال این هستیم تا تفاهم نامه‌هایی که توجیه اقتصادی آنها آماده نبود را آماده کرده و برای طرف خارجی بفرستیم تا زمینه سرمایه گذاری فراهم شود. کشور با اقتصاد دولتی قابل اداره نیست و باید از بخش اقتصاد خصوصی داخلی و خارجی برای رونق اقتصادی کشور مان استفاده کنیم و استان سمنان در این باره وضعیت خوبی دارد.

خباز در پایان یادآورشد: اخیراً همچنین وزارت کشور همه استان‌ها را در چند بعد ارزیابی کرده است که سمنان رتبه اول درسلامت اداری را دارد که این امر نتیجه همصدایی و همدلی همه مدیران استانی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *