رشد 14 برابری صادرات ماهی تازه از چهارمحال و بختیاری

11:32 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۲۱۸
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: طی 9 ماه امسال میزان صادرات ماهی تازه از استان، 14 برابر رشد داشته است.

رشد 14 برابری صادرات ماهی تازه از چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه فضای مجازی ،عبدالمحمد نجاتی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طی 9 ماه امسال 150 تن ماهی تازه به کشور روسیه و 46 تن ماهی منجمد به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: عمده صادرات ماهی سردابی استان به کشورهای عراق، ترکیه، امارات، کویت، تاجیکستان و آذربایجان است.
نجاتی با اشاره به وجود 370 مزرعه فعال پرورش ماهی در استان، تصریح کرد: در این مدت تعداد مجوزهای مزرعه پرورش ماهی در استان 102 مورد شامل صدور و تمدید پروانه تاسیس و بهره‌برداری بوده است.

وی گفت: سالانه حدود 46 میلیون تخم چشم‌زده ماهی با نظارت اداره کل دامپزشکی وارد استان می‌شود.

نجاتی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از تولیدکنندگان خوراک آبزیان در کشور است، تصریح کرد: تولید خوراک آبزیان علاوه بر تامین نیاز استان، به استان‌های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد فرستاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت سلامت بر تولید و عرضه مواد خام پروتئینی بر عهده دامپزشکی است، خاطرنشان کرد: نظارت بهداشتی بر تولید خوراک آبزیان از طریق استقرار مسئول فنی و بهداشتی اداره کل دامپزشکی در واحد مربوطه و نظارت‌های ادواری از سوی دامپزشکی، اخذ نمونه‌های تصادفی و انجام آزمایشات میکروبی و شیمیایی بر روی مواد اولیه و محصولات، از سوی دامپزشکی انجام می‌شود.

 

 

منبع:ایسنا

 

 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *