درآمد بادآورده ۱ تریلیون دلاری از بورس در سال ۲۰۱۷

12:07 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۲۴۸
با رشد بازارهای بورس در کشورهای مختلف، ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی یک تریلیون دلار ثروتمندتر شدند.

درآمد بادآورده ۱ تریلیون دلاری از بورس در سال ۲۰۱۷به گزارش گروه فضای مجازی و به نقل از بلومبرگ،با رشد بازارهای بورس در کشورهای مختلف، ثروتمندان جهان در سال 2017 میلادی یک تریلیون دلار ثروتمندتر شدند که این رقم نسبت به سال 2016 بیش از 4 برابر بیشتر بوده است.

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ که یک رتبه بندی روزانه از 500 فرد ثروتمند جهان است، امسال رشدی 23 درصدی داشت، در حالی که شاخص جهانی ام اس سی آی و شاخص استاندارد اند پورز هر دو شاهد رشد تقریبا 20 درصدی بودند.

جف بزوس، موسس شرکت آمازون بیشترین رشد ثروت را در سال 2017 به خود اختصاص داد و 34.2 میلیارد دلار بر دارایی خود افزود و در ماه اکتبر جای بیل گیتس را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان گرفت.

موسس 62 ساله شرکت مایکروساف که از می 2013 این عنوان را در اختیار داشته بخش اعظمی از ثروت خود را صرف امور خیریه کرده و از جمله قول داده که 4.6 میلیارد دلار به بنیاد خیریه بیل اند ملیندا گیتس ببخشد.

بزوس که خالص دارایی اش در پایان ماه نوامبر به بالای 100 میلیارد دلار رسیده بود، در حال حاضر 99.6 میلیارد دلار ثروت دارد، در حالی که رقم دارایی بیل گیتس به 91.3 میلیارد دلار می رسد.

جورج سوروس هم بخش قابل توجهی از دارایی خود را به امور خیریه اختصاص داده است. وی در ماه اکتبر اعلام کرد که در طی 7 سال گذشته، دفتر خانوادگی وی 18 میلیارد دلار به بنیاد جامعه باز متعلق به خود وی پرداخت نموده است. بدین ترتیب سوروس با 8 میلیارد دلار دارایی به رتبه 195 شاخص میلیاردرهای بلومبرگ تنزل یافته است.

تا پایان معاملات روز سه شنبه 26 دسامبر، 500 میلیاردر تراز اول جهان حدود 5.3 تریلیون دلار دارایی در اختیار داشته اند در حالی که این رقم در 27 دسامبر 2016، 4.4 تریلیون دلار بوده است.

 

 

منبع:تسنیم

 

 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *