استان ایلام دارای کمترین آمار زندانی در کشور است

14:00 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۲۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان زندان‌ها در نشست شورای قضایی شهرستان ایوان با بیان اینکه رسالت دستگاه قضایی توسعه عدالت در جامعه است گفت: استان ایلام دارای کمترین آمار زندانی در کشور است که این مساله نشان از توجه مردم به مسائل فرهنگی و ارزشی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به نقل از سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، اصغر جهانگیر رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه در نشست شورای قضایی شهرستان ایوان با بیان اینکه رسالت دستگاه قضایی توسعه عدالت در جامعه است گفت: برای انجام مناسب رسالت قوه قضائیه باید از همکاران قضایی صیانت و حمایت کنیم تا قضات بتوانند بدون دغدغه به اجرای عدالت بپردازند.

رئیس سازمان زندان‌ها بیان کرد: باید برای رشد و ارتقاء قضات و کارگزاران قضایی کشور علاوه بر صیانت و حمایت، به موضوع آموزش نیز اهمیت دهیم و همه این‌ها مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

اصغر جهانگیر گفت: استان ایلام دارای کمترین آمار زندانی در کشور است که این مساله نشان از توجه مردم به مسائل فرهنگی و ارزشی دارد.

این مقام ارشد قضایی در ادامه با ارائه برخی آمار‌ها در خصوص نوع و میزان جرائم افزود: در استان ایلام نیز اولین جرم مربوط به مواد مخدر است.

جهانگیر در ادامه به آسیب‌های زندان اشاره کرد و اظهار داشت: ورود افراد به زندان‌ها موجب بروز مشکلات دیگری در خانواده‌ها و حتی خود فرد می‌شود که ضروری است قضات در صدور حکم زندان احتیاط بیشتری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشادت‌های مردم ایلام در زمان جنگ تحمیلی ادامه داد: این استان نیاز به توجه بیشتر دارد و باید تلاش کنیم در تمام زمینه‌ها نسبت به این مردم ولایت مدار ادای دین کنیم.

مشاور رئیس دستگاه قضا بیان کرد: امنیت در کنار عدالت زمینه ساز رشد و توسعه است و همه ما موظف هستیم از این دو مقوله صیانت کنیم.

جهانگیر در پایان گفت: بررسی آمار‌های موجود در خصوص جرائم و آسیب شناسی آن‌ها می‌تواند در روند برنامه ریزی کمک‌های شایانی به متولیان امر داشته باشد.

در این جلسه دادستان شهرستان ایوان و تعدادی از اعضای شورای قضایی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قضایی شهرستان ایوان به بیان مشکلات این شهرستان پرداختند.

همچنین جهانگیر در حاشیه این نشست با حضور در جمع مردم ضمن گفتگو با آنان به درخواست‌های آنان رسیدگی کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *