کاسنی بهترین رفیق کبد است/ کبد نقش مهمی در حفظ ایمنی بدن دارد

14:22 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۳۰۹
کاسنی بهترین رفیق کبد است و وقتی کبد اصلاح شود، بدن خود تمام بیماری‌های شناخته و ناشناخته را درمان می‌کند.

کاسنی بهترین رفیق کبد است/ کبد نقش مهمی در حفظ ایمنی بدن داردبه گزارش گروه فضای مجازی ،در سبک زندگی اسلامی، سلامت جسمی و سلامت روانی دارای اهمیت فراوان است و همچنین حکمای طب سنتی نیز معتقد بودند که بهترین روش برای درمان بیماری‌ها، اصلاح تغذیه است و این سخنان نشان‌دهنده اهمیت موضوع تغذیه در پیشگیری و درمان بیماری‌ها است.

سبک زندگی اسلامی و تغذیه سالم هدیه‌ای از جانب خداوند است و رعایت نکات تغذیه‌ای مطرح شده در آیات و روایات متعدد از جانب خداوند و معصومین می‌تواند نقش بسزایی در کاهش بیماری‌های جسمی و روحی در بدن داشته باشد.یکی از اعضای بدن که نقش مهمی در حفظ ایمنی و تصفیه خون در بدن دارد، کبد و طحال است.

خوردن سبزی‌ها به‌ویژه کاسنی، خوردن انار و خواب کافی از توصیه‌های امام رضا (ع) در محافظت از کبد است.

امام رضا (ع) در رساله ذهبیه ضمن تشریح اعضای بدن و وظایف هر یک از آن‌ها درباره حزن و شادی بدن می‌فرمایند: عذاب بدن حزن و غم و ثواب بدن شادی است؛ سپس اشاره می‌کنند که مرکز غم و حزن در بدن کبد و مرکز شادی و فرح بدن کلیه‌ها هستند.

خوردن سبزی‌ها به‌ویژه کاسنی و خرفه به کبد کمک شایانی در انجام وظیفه خود می‌کند؛ کاسنی بهترین رفیق کبد است، وقتی کبد اصلاح شود بدن خود تمام بیماری‌های شناخته و ناشناخته را درمان می‌کند.

استراحت کافی می‌تواند به کبد در انجام کار آن یاری رساند؛ در توصیه‌های طبی و بهداشتی امام رضا (ع) آمده است؛ در هنگام خوابیدن انرژی اصلی و حرارت حاصل از آن در عمق بدن تمرکز می‌یابد و حاصل آن گوارش خوب، هضم دقیق و بهتر است.

در هنگام خواب بیشتر اعضا در حالت استراحت است و به انرژی و تمرکز نیازی ندارد؛ به همین دلیل بیش‌ترین تأثیر انرژی بدن در دستگاه گوارش و کبد است که نتیجه آن تغییر و تبدیل غذای تناول شده به خون سالم و مفید در کبد است.

 

 

منبع:فارس

 

 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *