کم‌کاری تیروئید چه بر سرتان می‌آورد؟

14:22 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۳۱۸
یک متخصص داخلی و غدد با اشاره به اینکه عدم درمان تیروئید در کودکان سبب کاهش ضریب هوشی آنها می‌شود، گفت: اختلال خواب، کاهش اشتها و افزایش وزن از نشانه‌های این بیماری در بزرگسالان است.
کم‌کاری تیروئید بر سرتان می‌آوردبه گزارش گروه فضای مجازی ، دکتر علیرضا هجرتی،درباره بیماری کم‌کاری تیروئید اظهار کرد: بیماری کم‌کاری تیروئید یا هیپوتیروئید در جامعه ما بسیار شایع است و از هر ۱۰۰ نفر یک تا ۲ نفر به آن مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه کم‌کاری تیروئید در ابتدا با علائمی همچون ضعف، خستگی، کاهش تمرکز و اختلال حافظه همراه است، افزود: با گسترش این بیماری حافظه به شدت مختل شده و پوست این افراد خشک و پوسته پوسته می‌شود همچنین ورم پا، زبر و شکننده شدن موها، و شکننده شدن ناخن، اختلال در خواب، کاهش اشتها و افزایش وزن از جمله نشانه‌های این بیماری است و هرچه این بیماری گسترش یابد و تشخیص یا درمان نشود، شدت بیماری بیشتر و افراد حتی حافظه خود را از دست می‌دهند.

هجرتی تاکید کرد: همچنین با پیشرفت بیماری سبب شده تا فرد وارد مرحله کمای تیروئیدی شود و با افت دمای بدن، کاهش سطح هوشیاری، بروز یبوست فرد دچار فلج نسبی شده و علائم روانی همچون افسردگی و اضطراب در فرد بروز می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کم‌کاری تیروئید در تمامی سنین مشاهده می‌شود، عنوان کرد: بنابراین نوزادان به محض تولد از پاشنه‌پا مورد غربالگری تیروئید قرار می‌گیرند چراکه نادیده گرفته شدن آن سبب کاهش ضریب هوشی کودک خواهد شد.
 
منیع:طبنا
 
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *