کودکان در معرض اخبار زلزله قرار نگیرند/ روش‌های جلوگیری از استرس

22:30 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۳۳۷
یک روانشناس اجتماعی گفت: والدین باید سعی کنند کودکان خود را در معرض اخبار زلزله قرار ندهند، زیرا این موضوع سبب ایجاد استرس در کودکان می‌شود.

کودک علیرضا پهلوان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: طی روز‌های اخیر شاهد انتشار اخبار مختلف در رابطه با زمین لرزه تهران و برخی از استان‌های دیگر کشور هستیم.

وی افزود: انتشار اخبار متعدد و صحبت مکرر در رابطه با زلزله می‌تواند اثرات بسیار مخربی در ذهن یک کودک داشته باشد.

این روانشناس اجتماعی با اشاره به آسیب روحی شدید کودکان در مواقع بحران اظهارکرد: زمانی که شرایط بحرانی است و مرتبط در رابطه با وقوع حوادثی از جمله زلزله صحبت می‌شود، والدین باید کودکان خود را از اخبار و حتی محافلی که در این زمینه صحبت می‌شود، دور نگاه دارند.

پلوان تاکید کرد: آسیب روحی یک کودک به مراتب بسیار بیشتر از یک فرد بزرگسال است و همین موضوع می‌تواند منجر به مشکلات بعدی برای یک کودک شود.

وی کابوس شبانه را یکی از علائم ترس کودکان دانست و خاطرنشان کرد: قرار گرفتن کودک در معرض اخبار راست و یا حتی شایعات زلزله سبب وارد شدن ضربه روحی به کودک شده و همین موضوع می‌تواند منجر به کابوس دیدن کودک در زمان خواب شود.

این روانشناس اجتماعی در رابطه با بهترین راهکار‌ها برای کاهش اضطراب کودکان اذعان کرد: در زمانی که کودک دچار استرس می‌شود، باید والدین با وی صحبت کرده و در قالب بازی، الگو‌های ایمنی را به او آموزش دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *