تولید ابر اسب‌های مهندسی شده ژنتیکی در سال ۲۰۱۹

14:57 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۳۴۲
محققان از تولید ابر اسب هایی در سال 2019 خبر می دهند که به واسطه عملیات مهندسی ژنتیکی، می توانند سریعتر بدوند، قویتر باشند و پرش های بهتر انجام دهند؛ از این ابر اسب ها حتی در مسابقات المپیک استفاده خواهد شد.

تولید ابراسب‌های مهندسی شده ژنتیکی در سال ۲۰۱۹به گزارش گروه فضای مجازی و به نقل از روزنامه تلگراف، محققان از تولید ابر اسب هایی در سال 2019 خبر می دهند که به واسطه عملیات مهندسی ژنتیکی، می توانند سریعتر بدوند، قویتر باشند و پرش های بهتر انجام دهند؛ از این ابر اسب ها حتی در مسابقات المپیک استفاده خواهد شد.

این خبر بعد از آن اعلام شد که محققان آرژانتینی به موفقیتی در رابطه با همانندسازی اسب های مسابقه چوگان، دست یافتند.

محققان آرژانتینی در این مطالعه از یک سازوکار ویرایش دی.ان.ای به نام Crispr برای بازنویسی ژنوم های اسب های شبیه سازی شده استفاده کردند.

کاشت جنین های سالم تولید شده در این رویه در عرض دو سال در یک مادر جایگزین، گام بعدی محققان بود.

آنها توجه خود را به تقویت توالی ژن myostatin معطوف کردند؛ این ژن برای تکامل عضله، استقامت و سرعت بسیار مهم است.

به لحاظ نظری، حیواناتی که به این گونه طراحی می شوند باید بتوانند سریعتر بدوند، مسافت طولانی تری را بدوند و راحت تر پرش های بلندتری انجام دهند.

ما از لحاظ سنتی، این قبیل خصلت های ویژه از طریق تولید و پرورش اسب هایی به دست می آیند که ویژگی های مطلوبی دارند؛ در این روش، دستیابی به نتیجه مورد نظر چند نسل طول می کشد.

 

 

منبع:ایرنا

 

 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

برچسب ها: اسب پرورش اسب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *