بازداشت بیش از 100 نفر در ترکیه به اتهام ارتباط با کودتا

17:15 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۴۱۲
مقامات امنیتی ترکیه از دستگیری 100 نفر در این کشور به اتهام ارتباط با سازمان‌های وابسته به «فتح‌الله گولن» خبر دادند.

بازداشت بیش از 100 نفر در ترکیه به اتهام راتباط با کودتا/56 مظنون داعشی دستگیر شدندبه گزارش گروه بین‌الملل ، مقامات امنیتی ترکیه از دستگیری 100 نفر در این کشور به اتهام ارتباط با سازمان‌های وابسته به «فتح‌الله گولن» خبر دادند. 

دادستان ترکیه پیش از این نیز حکم بازداشت 171 نفر به اتهام ارتباط با کودتای نافرجام سال گذشته در این کشور را صادر کرده است.

ترکیه پس از کودتای نافرجام 15 جولای سال گذشته در این کشور تاکنون 50 هزار نفر را به اتهام ارتباط با این کودتای نافرجام بازداشت و 150 هزار نفر از کارمندان این کشور در بخش‌های گوناگون را اخراج کرده است.

دولت ترکیه فتح‌الله گولن را عامل این کودتا می‌داند و بارها از آمریکا استرداد وی را خواستار شده است.

با این وجود مقامات آمریکا مدارک و شواهد ارائه شده از سوی ترکیه را ناکافی اعلام کرده و از استرداد گولن خودداری کرده‌اند.

پایگاه ینی شفق نیز گزارش داد که بر اساس اطلاعات به دست آمده از نشست هفتگی وزیر کشور ترکیه، در طول سال جاری 2190 اقدام تروریستی در این کشور خنثی شده‌اند.

ینی شفق در این باره می‌نویسد: مقامات ترکیه در بیانیه‌های خود در این باره معمولا از «خنثی کردن تروریست‌ها» استفاده می‌کنند که منظور دستگیری و یا کشتن آنهاست.

بر اساس این گزارش ارتش و پلیس ترکیه از ابتدای سال جاری تا روز 25 دسامبر 50 هزار و 682 عملیات ضد تروریستی در سراسر این کشور انجام داده‌اند که در پی این عملیات 1190 تروریست کشته، 521 نفر زخمی و 464 نفر دیگر نیز بازداشت شده‌اند. 

رسانه‌های ترکیه می‌گویند که تاکنون 319 نفر در این کشور در پی حملات تروریستی صورت گرفته از سوی عناصر وابسته به داعش جان خود را از دست داده‌اند.

علاوه بر این بر اساس آمار منتشر شده از حدود دو سال پیش تاکنون حدود 5 هزار نفر در ترکیه به اتهام ارتباط با داعش دستگیر شده‌اند که 3290 نفر از آنها از اتباع خارجی 95 کشور جهان بوده‌اند، علاوه بر این دولت ترکیه به دلیل تهدیدات تروریستی از ورود 38269 نفر به این کشور جلوگیری کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *