۹ دی سمبل انسجام ملی است/ همه ملت از همه گروه‌ها در این جشن ملی شرکت کردند

15:38 - 07 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۵۸۱
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: ۹ دی سمبل انسجام ملی است و نمی‌توان آن را برای یک گروه مصادره کرد و همه ملت از همه گروه‌ها در این جشن ملی شرکت کردند و خط بطلانی بر فتنه‌گری، اخلال و ناامنی در کشور کشیدند و زمینه‌های بازگشت به ثبات و امنیت را فراهم کردند.
۹ دی سنبل انسجام ملی استپرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به حماسه  ۹ دی گفت: مهمترین مسئله در ایجاد فتنه و ملتهب کردن کشور برای چندین ماه، قانون‌گریزی بود.
 
وی افزود: فتنه‌گران با شعار قانون‌گرایی پا به عرصه گذاشتند.

سروری با بیان اینکه که شاهد بودیم نهاد‌های منتسب به قانون در برخورد با فتنه گران به اخلال کشیده شدند، اظهارداشت: فتنه‌گران تصمیم گیری نهاد‌های قانونی را هم نادیده گرفتند و نهایتاً موضوع را به فشار اجتماعی محول کردندکه این خود از آن مسائلی بود که باعث ایحاد اختلاف درون سرمایه اجتماعی نظام که مردم هستند، می‌شد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: فتنه گران با ایجاد اختلاف در میان مردم قصد داشتند، دست نظام را در مدیریت عرصه‌های سیاسی ببندند و آن‌ها را ناکارآمد کنند. این اقدام‌شان می‌توانست به بلوای همیشگی در انتخابات تبدیل شود، یعنی اینکه در هر انتخاباتی یک نفر ادعایی کند و همان بلوا‌های سال ۸۸ را به وجود بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: همه این اقدامات فتنه گران در کنار هم نشان می‌داد که یک برنامه‌ریزی دقیق برای این موضوعات از قبل وجود داشته است. مسئله را آن روز اختلاف بین دو طرف تعریف می‌کردند، اما واقعیت قضیه این نبود و اساساً انتخابات هم مدنظر نبود، چراکه شعاری که در اواخر انتخابات توسط فتنه‌گران داده شد این بود که «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است».

سروری یادآورشد: هدف فتنه‌گران، هماهنگی و همکاری با نظام سلطه و جریانات خارج از کشوربود. قبل برگزاری انتخابات یک شویی اجرا شد که در ان دائماً القاء منفی و روانی ایجاد شد که تقلب و دروغ وجود دارد و این موارد در وضعیتی مطرح می‌شد که هنوز انتخابات صورت نگرفته بود و رکوردی از شفافیت و رقابت در جامعه شاهد بودیم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی عنوان کرد: مردم در آن روز‌ها در خیابان در کمال آرامش شعار می‌دادند و مطالب خود را عنوان می‌کردند و در صدا و سیما موارد شفاف و بدون هیچگونه سانسو و کنترلی بیان می‌شد که این خود اوج شفافیت و اوج رقابت را نشان می‌داد.

سروری اضافه کرد:، اما در ادامه فتنه گران با القائات منفی و عملیات جنگ روانی از پیش تعیین شده، زمینه‌های واگرایی ملی را فراهم کردند تا ریشه‌ای برای تولید فتنه باشد. نکته دیگر اینکه شاهد یک سلسله اقداماتی در دشمنان خارجی‌مان بودیم، دیدیم که شبکه‌های مختلف رادیو تلویزیونی در آن برهه زمانی راه‌اندازی می‌شوند و برای اولین بار به‌صورت آشکار با ذکر مصداق وارد عرصه رقابت انتخاباتی می‌شوند و به نفع یک کاندید موضع‌گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه از همه بدتر اینکه ما برای اولین بار شاهد یک هم‌افزایی و همنشینی بین نیرو‌های داخلی سیاسی و خارجی هستیم، گفت: این برای اولین بار است که شاهدیم، عناصر متضاد در کنار هم قرار می‌گیرند مانند منافقین، سلطنت طلبها، نهضت آزادی، حزب مشارکت و سازمان مجاهدین کنار هم صف می‌کشند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی یادآورشد: به تعبیری می‌توان گفت شعار تحریم انتخابات تبدیل به شعار مشارکت در انتخابات توسط ضد انقلاب می‌شود که کلیدش برای اولین بار در فتنه ۸۸ خورد.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۷۸ نیز فتنه اتفاق افتاده بود و شاهد خیزش و مشارکت عمیق مردمی در خنثی کردن آن بودیم، تصریح‌کرد: مردم جریان فتنه ۷۸ را با مشارکت خودشان حل کردند و براین اساس در سابقه ذهنی مردم کشورمان این موضوع وجود داشت که در بزنگاه‌های مهم حضور جدی داشته باشند.

سروری یادآورشد: از همه مهمتر اینکه ۹ دی تبدیل به روزی خاص برای یک گروه از مردم نشد، یعنی همان مردمی که در قبل در مقابل هم به‌عنوان رقیب سیاسی بودند با بصیرت بخشی رهبر معظم انقلاب، همان کسانی که در صف معترضان بودند در کنار انقلابیون قرار گرفتند و ۹ دی را به‌وجد آوردند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی یادآورشد:  ۹ دی، سمبل انسجام ملی است و نمی‌توان آن را برای یک گروه مصادره کرد و همه ملت از همه گروه‌ها در این جشن ملی شرکت کردند و خط بطلانی بر فتنه‌گری، اخلال و ناامنی در کشورکشیدند و زمینه‌های بازگشت به ثبات و امنیت را فراهم کردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *