لزوم تدوین طرح جامع فضای سبز دانشگاه تربیت مدرس

12:55 - 08 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۶۹۶
نشست شورای مدیریت سبز دانشگاه تربیت مدرس با موضوعیت اهمیت توجه به فضای سبز دانشگاه و لزوم تدوین طرح جامع برگزار شد.

لزوم تدوین طرح جامع فضای سبز دانشگاه تربیت مدرسبه گزارش گروه جامعه ، نشست شورای مدیریت سبز دانشگاه تربیت مدرس با موضوعیت اهمیت توجه به فضای سبز دانشگاه و لزوم تدوین طرح جامع برگزار شد.

محسن محمدزاده معاون پشتیبانی و منابع انسانی و قائم مقام رئیس دانشگاه تربیت مدرس در شورای مدیریت سبز بر مدیریت انرژی، آب، پسماند و تفکیک آن از مبداء تاکید کرد.

کیومرث مظاهری رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس در این نشست با تاکید بر اهمیت ضرورت آشنایی با پدیده احتراق در کشور گفت: کاهش آلودگی محیط زیست، جلوگیری از افزایش گاز‌های گلخانه ای، جلوگیری از پدیده‌های حریق و انفجار، کاهش هزینه‌های بالای نگهداری و تعمیرات سامانه‌های احتراقی، کاهش قابل توجه مصرف سوخت در کشور، وابستگی اکثر صنایع تولیدات، وسایل حمل و نقل و مواد خوراکی به پدیده احتراق از جمله عوامل اهمیت آن است.

وی اظهار داشت: باید به مساله بهینه سازی مصرف انرژی و احتراق به طور جدی در دانشگاه پرداخته شود و در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کشور به حداقل ۲۰ هزار تکنسین در این زمینه، با تربیت تکنسین مورد نیاز ضمن ایجاد کارآفرینی می‌توانیم دانشگاهی پیشرو در این زمینه باشیم.

در این نشست موضوع ارزیابی، عارضه یابی و درمان خشکیدگی درختان چنار دانشگاه نیز مطرح شد.

در ادامه اعضای شورا بر اهمیت حفظ و نگهداری فضای سبز در دانشگاه و تدوین برنامه مدون و طرح جامع برای آن تاکید کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *