رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"افغانستان" در زمینه تولید برق از منابع تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری می‌کند

9:12 - 10 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۸۱۵
رئیس اداره حوزه دریایی هریرود گفت: انها روی علاقه مند ساختن سکتور خصوصی به منظور سرمایه گذاری در زمینه تولید برق تجدید پذیر گفتگو خواهند کرد .

به گزارش سرویس بین الملل ، مهندس نور احمد مبارز رئیس اداره حوزه دریایی هریرود مرغاب در هرات  با اشاره به راههای جدید برای شناسایی منابع انرژی برق در حوزه غرب افغانستان گفت: هدف اصلی این نشست ها در هرات جلب مشارکت بخش خصوصی در زمینه تولید انرژی برق قابل تجدید در کشور است .

وی افزود: هرات در غرب افغانستان و همچنان ولایت های دیگر که در این حوزه قرار دارند از منابع خوب انرژی تجدید پذیر برخوردار بوده و وزارت انرژی وآب افغانستان پروژه های بزرگی را در زمینه استفاده از منابع در این حوزه در بخش تولید انرژی برق را در دست اقدام دارد.

ازسوی دیگر فرهاد محمودی مسئول تنظیم خدمات برق وزارت انرژی و آب افغانستان گفت: در زمینه تولید انرژی برق تجدید پذیر و پاک ظرفیت های خوبی دارد و تا سال 2032 از بابت تولید اینگونه برق ، خود کفا خواهد شد .

وی همچنان بیان داشت که ، افغانستان در حال حاضر ظرفیت تولید 67 هزار مگاوات برق بادی و افتابی را دارد و بیشتر این ظرفیت ها در حوزه غرب و شمال افغانستان وجود دارد .

این درحالیست که مهندس عصمت الله مسئول حوزه دریایی شمال افغانستان بر این عقیده است که ، این حوزه نیز ظرفیت های خوبی را در تولید انرژی تجدید پذیر را دارا میباشد .

وکیل احمد بارک کارشناس در هرات بر این عقیده است که افغانستان ظرفیت های خوبی در زمینه تولید برق بادی و افتابی را دارد و دولت باید د ر این زمینه ها سرمایه گذاری کند . به گفته او اگر تولید برق تجدید پذیر در افغانستان درست مدیریت شود دیگر نیازی به برق وارداتی از کشورهای همسایه نخواهد بود .

این گفته ها در حالی مطرح می‌شود که هم اکنون سه مگاوات برق بادی و افتابی در شهرک صنعتی هرات تولید می‌شود ؛ مسوولان وزارت انرژی و اب افغانستان میگویند قرار است تا پروژه تولید 14 مگاوات برق تجدید پذیر در شهرستان زنده جان هرات افتتاح شود.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *