تهدیدات امنیتی طرحهای عمرانی "هرات" را به تعطیلی کشانده است

10:05 - 10 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۸۱۸
رئیس اداره توسعه روستایی در هرات گفت: به دلیل تحرکات طالبان در این شهرستان ، بسیاری از پروژه های تعطیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل ، اقا محمد صدیقی رئیس اداره توسعه روستایی با اشاره به وجود تهدیدات امنیتی در برخی از شهرستانهای هرات که سبب اجرایی نشدن پروژه های عمرانی شده گفت: در حال حاضر پروژه های عمرانی که در شهرستان شیندند هرات در نظر گرفته شده مدتهاست که به دلیل وجود طالبان عملی نشده است.

وی افزود: تمام پروژه های عمرانی که در مناطق مختلف شهرستان شیندند هرات درنظر گرفته شده برخی کارشان آغاز شده که به دلیل این ناامنی ها دوباره متوقف شده است ؛ این ناامنی ها در حال حاضر در روستای (دلروگ ) شهرستان شیندند کار پروژه ها را به شدت مختل ساخته و شهرستان شیندند هرات نیز به شدت نیازمند این پروژه های عمرانی است.

صدیقی گفت ، طی سال مالی 1396 از میان 22 پروژه عمرانی اداره توسعه روستایی در شهرستانهای دیگر هرات 15 پروژه به ارزش بیش از 216 میلیون افغانی به اتمام رسیده است.

رئیس اداره توسعه روستایی هرات تصریح کرد که در سال 1396 از 100 درصد بودجه عمرانی این اداره 80 درصد آن به مصرف رسیده است و تا پایان سال با تکمیل شدن چندین پروژه دیگر در شهرستانهای هرات تمام بودجه این اداره به مصرف خواهد رسید.

از سوی دیگر جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نیز گفت: نیروهای امنیتی در هرات در برنامه‌ای دقیق امنیتی در شهرستانهای مختلف این ولایت عملیات‌های مختلفی را جهت سرکوب تروریستها در دست انجام دارند و خسارات زیادی را به انها وارد ساخته اند.

وی همچنان تاکید دارد که به در اولین فرصت نیروهای امنیتی با همکاری با کارمندان اداره توسعه روستایی در این شهرستان خواهند رفت و برای اجرایی شدن پروژه های عمرانی تامین امنیت خواهند کرد.

این درحالیست که روند کار اجرایی پروژه های عمرانی در شهرستان شیندند هرات و برخی دیگر از روستاهای شهرستانهای هرات درحالی متوقف شده است که طی سالهای اخیر در گیریهای شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی در برخی از شهرستانها جریان داشته است ؛ مسوولان شورای ولایتی هرات نیز بارها از تحرکات طالبان و ایجاد ناامنی ها در شیندند هرات ابراز نگرانی کردند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *