پکن روابط نظامی خود با "افغانستان" را توسعه خواهد داد

15:20 - 09 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۸۲۴
وزارت دفاع چین از تصمیم این کشور برای توسعه روابط نظامی خود با کابل و مبارزه مشترک علیه تروریسم خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از اسپوتنیک، «جن شو کی لیانگ» معاون رئیس کمیسیون مرکزی نظامی چین از آمادگی کشورش برای توسعه روابط با ارتش افغانستان و تقویت همکاری در حوزه های مربوط به مبادلات نظامی و مبارزه با تروریسم با کابل خبر داد.

بر اساس این گزارش، جن شو کی لیانگ در جریان برگزاری نشست مشترک خود با «طارق شاه بهرامی» جانشین وزیر دفاع افغانستان گفت: نیروهای نظامی چین برای همکاری با ارتش افغانستان و افزایش همکاری عملگرایانه پیوسته در زمینه مبادلات نظامی و مبارزه با تروریسم آماده هستند.

وی همچنین تاکید کرد: حفظ مشترک صلح و ثبات در افغانستان و چین و تمامی منطقه به نفع شهروندان دو کشور و توسعه شراکت استراتژیک دوجانبه میان آنها خواهد شد.

طارق شاه بهرام نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت روابط میان نیروهای نظامی دو کشور، از تمایل کابل برای توسعه همکاری با چین در زمینه های مختلف ازجمله مبارزه علیه تروریسم خبر داد.

در پی انجام این دیدار، وزارت دفاع چین نیز با انتشار بیانیه ای در همین خصوص، از تلاش مشترک میان چین و پاکستان برای پایان دادن به درگیری های میان دولت افغانستان با طالبان و همچنین حمایت از گفتگوهای صلح میان دو طرف خبر داد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *