فرزند بی نظیر بوتو: "پرویز مشرف" قاتل مادرم است

9:13 - 09 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۸۴۷
بلاول بوتو زرداری رهبر جوان حزب مردم پاکستان و فرزند خانم بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید این کشور پرویز مشرف حاکم نظامی سابق پاکستان را به دست داشتن در ماجرای ترور مادرش متهم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از منابع خبری پاکستان، بلاول بوتو زرداری فرزند بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید و آصف علی زرداری رئیس جمهوری سابق پاکستان روز پنجشنبه در گفت وگو با یک رسانه غربی گفت: پرویز مشرف را قاتل مادر خود می داند.

بلاول همچنین  طی سخنرانی در گردهمایی هواداران حزب مردم در شهر گرهی خدابخش ایالت سند که به یادبود دهمین سالگرد ترور نخست وزیر فقید پاکستان برگزار شده بود ضمن سر دادن شعار 'قاتل، قاتل، مشرف قاتل' اظهارکرد: پرویز مشرف در آن روز دستور حذف حصر امنیتی مادرم را صادر کرد که هدف آن آسان شدن اقدام مهاجم انتحاری و دیگر عناصر تروریست بود.

وی گفت: ما جزئیات یا مدرکی از این موضوع که پرویز مشرف با چه شخص یا گروهی تماس داشته که مقدمات ترور بی نظیر بوتو را فراهم کند، نداریم و به همین دلیل نمی خواهیم علیه فرد، مسئول یا نهادی اتهام وارد کنیم.
سخنان بلاول بوتو زرداری درخصوص دست داشتن پرویز مشرف در ماجرای ترور مادرش در حالی عنوان می شود که مشرف حاکم نظامی سابق پاکستان نیز مدعی شد که احتمالا برخی از عناصر سرکش نظامی در ترور نخست وزیر فقید این کشور دست داشته اند.

پرویز مشرف خطاب به بلاول گفت: بلاول زرداری دست از شعار بردارد و بداند که آصف زرداری از ترور بی نظیر بوتو سود برده است.

به گزارش ایرنا ژنرال پرویز مشرف با اینکه 9 سال قبل از سمت ریاست جمهوری پاکستان کنارگیری کرد اما این روزها بیش از هر زمان دیگری، مصمم به بازگشت به صحنه سیاست است.

مشرف در گفت و گو با شبکه تلویزیونی 'اسکای نیوز' آمریکا گفت در زمان کنونی وضعیت برای بازگشتم به صحنه سیاست بسیار امیدوار کننده تر از هر زمان دیگری است زیرا پیش این به من لقب برچسب دیکتاتور زده بودند، اما در حال حاضر چنین نیست.

سخنان اخیر مشرف، نشان دهنده عزم وی برای بازگشت به صحنه سیاسی پاکستان است.
مشرف قبلا با اقداماتش ثابت کرده که در میان تمدن جدید و طالبان قرار گرفته است.

وی در طول زندگی خودبه هر آنچه که می خواسته رسیده است، اول سمت فرمانده ارتش پاکستان را داشت بعد از کودتا، رئیس اجرایی بود و بعد رئیس جمهوری پاکستان شد.

مشرف به کمپ دیوید نیز رفت و با سران کشورهای مختلف جهان ملاقات و گفت و گو کرد برای ترقی کشورش هم گام هایی را برداشت و امنیت کشورش را تامین کرد حالا بیشتر مردم فکر می کردند که ممکن است وی پس از این همه فراز و نشیب، زندگی آرامی را شروع کند و اوقات خود را نیز با بازی گلف پر کند اما اینگونه نشد.

وی چندی پیش یک ائتلاف سیاسی با حضور 23 حزب کوچک و بزرگ تشکیل داده و مصمم است با تشکیل این ائتلاف در انتخابات پیش رو شرکت کند.

هر چند اکثر احزاب سیاسی مطرح پاکستان با وی مخالفند اما مشرف که معتقد است کشور در گرداب فساد مالی احزابی چون حزب مسلم لیگ نواز فرو رفته، مصصم به حضور در صحنه سیاسی پاکستان است تا این کشور را از وضعیت حاد و بحرانی کنونی خارج کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *