رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فواید ورزش‌های هوازی بر بدن/ معجزه شیر مادر/ هوای آلوده چگونه پوست تان را پیر می‌کند؟

9:21 - 09 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۸۷۳
فواید ورزش‌های هوازی بر بدن، معجزه شیر مادر، هوای آلوده چگونه پوست تان را پیر می‌کند و ... را در بسته سلامت میزان بخوانید.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی ، فواید ورزش‌های هوازی بر بدن، معجزه شیر مادر، هوای آلوده چگونه پوست تان را پیر می کند و ... را در بسته سلامت میزان بخوانید.

فواید ورزش‌های هوازی بر بدن

ایسنا: معمولا هنگامی که از حجم عضلات صحبت می شود تاثیر ورزش‌های هوازی نادیده گرفته می‌شود و بیشتر تمرکز بر روی ورزش‌های قدرتی و استقامتی است. با این حال مطالعات اخیر نشان داده است مردانی که ۴ تا ۵ روز در هفته به مدت ۴۰ دقیقه ورزش هوازی شدید انجام می‌دهند شاهد ۵ تا ۶ درصد افزایش حجم عضلات پا خواهند بود. ورزش‌های هوازی به خصوص شنا باعث می‌شوند که بدن به صورت بهینه اکسیژن مصرف کند. این نوع ورزش‌ها میزان ضربان قلب در حالت استراحت را کاهش می‌دهند. کم بودن میزان ضربان قلب در حالت استراحت نشان دهنده سلامت قلب و عروق است. مطالعاتی که در ماه نوامبر منتشر شد نشان داد که ورزش هوازی باعث ایجاد تغییرات در دستگاه گوارش می‌شود. افرادی که ۳ تا ۵ بار در هفته ورزش می‌کنند تمرکز نوع خاصی از اسیدهای چرب را در دستگاه گوارش بیشتر خواهند داشت. این اسیدهای چرب عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. انجام ورزش هوازی میزان LDL را کاهش می‌هد که کلسترول بد خوانده می‌شود. کلسترول احتمال بیماری‌های قلبی – عروقی را افزایش می‌دهند. ورزش همچنین باعث افزایش HDL کلسترول خوب در بدن می‌شود.

فواید ورزش‌های هوازی بر بدن/ معجزه شیر مادر/ هوای آلوده چگونه پوست تان را پیر می‌کند؟

چه کسانی نباید زنجبیل بخورند

افرادی که زیر وزن هستند. زنجبیل معمولا به عنوان راه حلی برای کاهش وزن توصیه می‌شود و در کاهش اشتها نقش دارد. بنابراین برای افرادی که زیر وزن طبیعی هستند مصرف آن می‌تواند منجر به کاهش اشتها و متعاقبا ریزش مو و کمبود ویتامین شود. افرادی که مبتلا به اختلالات خونی هستند. زنجبیل به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند و از سوی دیگر بدن افراد مبتلا به نوعی اختلال خونی موسوم به "هموفیلی" با ناتوانی در لخته شدن خون مواجه است. اگرچه در حالت عادی لخته شدن خون در عروق می‌تواند خطرناک باشد اما در مواردی مانند آسیب‌دیدگی و خونریزی بر اثر جراحت، این فرآیند طبیعی برای بدن ضروری است و بنابراین در مبتلایان به هموفیلی، اختلال در روندِ طبیعیِ لخته شدن خون می‌تواند موجب تشدید خونریزی شود. بنابراین زنجبیل که در افراد سالم گردش خود را بهبود می‌بخشد در بیماران هموفیلی می‌تواند موجب تشدید خونریزی شود و حتی می‌تواند تاثیر داروهای حیات بخش را در بدن این بیماران خنثی کند. زنان باردار نیز باید مراقب باشند. اگرچه مصرف زنجبیل در چند هفته نخست بارداری به بهبود تهوع صبحگاهی و کاهش ضعف در مادر کمک می‌کند اما برای سه ماهه آخر حاملگی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چرا که می‌تواند موجب زایمان زودرس و پیش از موعد شود.

فواید ورزش‌های هوازی بر بدن/ معجزه شیر مادر/ هوای آلوده چگونه پوست تان را پیر می‌کند؟


۳۰ درصد کودکان درگیر آسم وآلرژی هستند

باشگاه خبرنگاران: آلودگی هوا دغدغه امروز جامعه است و عوارض و امراض فراوانی برای افراد به همراه دارد. ۳۰ درصد کودکان و ۴۰ درصد افراد جامعه با درجاتی از حساسیت‌های تنفسی، آسم و آلرژی مواجهند. آلودگی هوا با تاثیر بر اقشار گوناگون بر سطوح مختلف سنی معضلی جدی است و تعطیلات مقطعی مدارس چاره ساز این معضل در عرصه سلامت نیست. آلودگی هوا باتشدید عوارض سبب کاهش کیفیت زندگی، کاهش کیفیت درمان و افزایش هزینه‌های آن و بستری بیماران خواهد شد. حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان ۱۰ تا ۱۵ ساله تهرانی درگیر درجاتی از آسم و آلرژی هستند و در سنین پایین‌تر حدود ۱۳ درصد این علایم را دارند.

فواید ورزش‌های هوازی بر بدن/ معجزه شیر مادر/ هوای آلوده چگونه پوست تان را پیر می‌کند؟


روش صحیح مسواک زدن و طریقه صحیح کشیدن نخ دندان

هفته نامه سلامت: مسواک‌زدن ناکافی باعث می‌شود لایه‌های مملو از میکروب و ماده سفیدی که میان دندان‌ها و نزدیک لبه لثه‌ها جمع می‌شود و پلاک دندانی خوانده می‌شود، ایجاد شود و این پلاک‌ها هستند که باعث پوسیدگی دندان و بیماری لثه می‌شوند. مسواک‌زدن خیلی محکم هم مشکل‌آفرین است زیرا دندان را خراش می‌دهد و به بافت لثه آسیب می‌رساند، به‌طوری‌که اتصال محکم و درست لثه با دندان از دست می‌رود و راه برای عفونت و آسیب جدی‌تر لثه باز می‌شود. برای اینکه مسواک‌زدن را به‌درستی انجام دهید، باید اصولی را رعایت کنید که در ادامه این مطلب به آنها اشاره می‌کنیم. دندان‌هایتان را بیشتتر از آنچه فکر می‌کنید لازم است، مسواک بزنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند اغلب افرادی که مدعی هستند دندان‌هایشان را ۲ تا ۳ دقیقه مسواک می‌زنند، درواقع نیمی از این زمان ذکرشده را برای این کار صرف می‌کنند. مسواک‌زدن خوب و کامل، چه از مسواک‌دستی استفاده کنید، چه از مسواک‌برقی، دست‌کم ۲ دقیقه وقت می‌گیرد. افراد اغلب مدت بیشتری را برای مسواک‌زدن دندان‌های جلویی‌شان اختصاص می‌دهند و بررسی‌ها نشان می‌دهند افراد راست‌دست طرف راست دهانشان و افراد چپ‌دست، طرف چپ دهانشان را کمتر مسواک می‌زنند. دندان‌پزشکان توصیه می‌کنند دهان را به 4 بخش تقسیم کنید و به‌طور روشمند ابتدا بخش بالایی راست، سپس بخش بالایی چپ و بعد به بخش پایینی راست و درنهایت به بخش پایینی چپ دندان‌ها را مسواک بزنید. البته نکته مهم‌تر از رعایت ترتیب انجام مسواک‌زدن این است که هر بخش دندان‌ها را به‌طور کامل مسواک بزنید.

فواید ورزش‌های هوازی بر بدن/ معجزه شیر مادر/ هوای آلوده چگونه پوست تان را پیر می‌کند؟


هوای آلوده چگونه پوست تان را پیر می کند؟

جام جم: آلودگی هوا بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی منجر به 307 میلیون مرگ در سراسر دنیا در سال 2012 شده است. آلاینده های هوا به دو گروه اصلی تقسیم می شوند. ذرات ریز (PM) و گازها (O2 ، CO ، SO2 ، NO ، NO2 ، NOX2 ). ذرات ریز به طور معمول توسط احتراق و ذرات درشت تر به دنبال پروسه های مکانیکی ایجاد می شود و به صورت ذرات گردو غبار توسط باد در هوا به حالت تعلیق قرار می گیرند. در سال 2010 دانشمندان نشان داده اند که مواجهه مزمن با ذرات معلق موجود در هوا ناشی از ترافیک، ارتباط قابل توجهی با پیری زودرس پوست دارد. هر کدام از آلاینده های هوا احتمالا تاثیر توکسیک (نوعی‌ مسمومیت‌ خونی‌ در اثر سموم‌ آزاد شده‌) اختصاصی را روی پوست دارند. از لحاظ تئوری اثرات سمی آلاینده های هوا روی پوست می تواند به علت اثرات از خارج به داخل ( نفوذ آلاینده های هوا به پوست و اتصال آن به سطح پوست) و یا ناشی از مکانیسم داخل به خارج باشد. مواجهه با ذرات معلق در هوا، ممکن است از طریق سیستمیک هم به پوست آسیب برساند و یک فرضیه مبنی بر نفوذ ذرات به ریه و به دنبال آن ورود به گردش خون و اثر روی پوست از این راه است. فرضیه دیگر بر اساس ایجاد واکنش التهابی در ریه است که این واکنش التهابی منجر به واکنش های سیستمیک می شود که ممکن است پوست را تحت تاثیر قرار دهد. پدیده پیری پوست به دنبال مجموعه ای از فاکتورهای داخلی و خارجی اتفاق می افتد و از آنجایی که فاکتورهای خارجی قابل تغییر هستند، قابلیت پیشگیری با تعدیل این فاکتورها وجود دارد. تا مدتها تغییرات پیری پوست ناشی از فاکتورهای خارجی را به طور عمده مربوط به مواجه با اشعه خورشید می دانستند ولی اخیرا شواهدی مبنی بر نقش سایر فاکتورهای محیطی به ویژه مواجه پوست با دود سیگار به عنوان یک فاکتور مستقل در پیری پوست مطرح است .

فواید ورزش‌های هوازی بر بدن/ معجزه شیر مادر/ هوای آلوده چگونه پوست تان را پیر می‌کند؟


معجزه شیر مادر

تسنیم: تغذیه در 2 سال اول زندگی؛ امر اساسی برای سالم بودن در طی زندگی است. تغذیه با شیر مادر تنهاترین، بهترین و سالم‌ترین تغذیه در این گروه سنی است. تغذیه با شیرمادر در افزایش میزان بقاء، ایمنی، سایکولوژی، تغذیه، ضریب هوشی، کاهش بیماری‌ها و همچنین جلوگیری از مرگ و میر و معلولیت، اختلالات خلقی-اجتماعی و بیماری‌ها نقش منحصر به فردی دارد. در نتایج این مطالعه آمده است که فواید بسیاری در ارتباط با شیرمادر وجود دارد. تغذیه با شیرمادر در نیم ساعت اول تولد، از مرگ یک میلیون کودک در سال جلوگیری می‌کند. ضریب هوشی در این کودکان 12 درجه بالاتر از شیرخشک خوران است. همچنین تغذیه با شیر مادر در کاهش محرومیت‌های خلقی - اجتماعی تاثیر گذاشته و در رشد و تکامل بهتر تاثیر مثبت دارد؛ همچنین در کاهش بیماری‌های عفونی، متابولیک، قلبی عروقی و بدخیمی در بچه‌های شیرمادر خوار تاثیر دارد. تغذیه با شیرمادر 25 برابر بیماری‌های گوارشی و 5 برابر بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد. شیرمادر از بسیاری از بیماری‌ها از جمله آلرژی، دیابت، بیماری قلبی عروقی و بسیاری از بدخیمی‌ها در دوران بزرگسالی جلوگیری می‌کند.

فواید ورزش‌های هوازی بر بدن/ معجزه شیر مادر/ هوای آلوده چگونه پوست تان را پیر می‌کند؟


کاهش ابتلا به دیابت و سرطان روده با مصرف مواد خوراکی سرشار از فیبر

مهر: یافته ها نشان می دهد فیبر که در میوه، حبوبات، سبزیجات و غلات کامل یافت می شود، یک رژیم غذایی سالم است. فیبرها در مقابل هضم در بدن مقاوم هستند اما به راحتی توسط باکتری های روده مصرف می شوند. میزان فیبر در رژیم غذایی می تواند بر اضافه وزن، قند خون، حساسیت انسولین و سلامت روده تاثیر می گذارد. از سوی دیگر کمبود فیبر منجر به نفوذ باکتری ها در لایه مخاطی روده می شود و این باکتری ها موجب ایجاد بیماری های التهاب روده شده و در اضافه وزن و دیابت هم نقش دارند. سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه گوتنبرگ سوئد در این باره می گوید که رژیم غذایی فاقد فیبر موجب تغییر ترکیب باکتریایی و متابولیسم باکتری ها می شود و در عوض با ایجاد نقایصی در لایه مخاطی درونی به باکتری ها اجازه نفوذ در روده را می دهد. این وضعیت با بروز التهاب و در نهایت بیماری متابولیک همراه است.

 فواید ورزش‌های هوازی بر بدن/ معجزه شیر مادر/ هوای آلوده چگونه پوست تان را پیر می‌کند؟


75 درصد سرطان ها در جهان به درمان جواب نمی دهد

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی پزشکی شخصی ایران با اشاره به بی اثر بودن ۷۵درصد درمان و داروهای سرطان در جهان، گفت: با استفاده از پزشکی شخصی می‌توان درمان هدفمند بیماران را انجام داد. دستاوردهای نوین در عرصه پزشکی فردمحور، رویکردی تازه در درمان اختصاصی سرطان به شمار می روند. این حوزه پزشکی به دنبال ارائه خدمات پزشکی (سلامت، پیشگیری، تشخیص، درمان و مراقبت) متناسب با ژنتیک فرد است. در این مدل، پزشک با آگاهی از اطلاعات نهفته شده در ژنوم هر فرد می‌تواند به او داروی موثر با حداقل عوارض جانبی و در دوز مناسب تجویز کند و توصیه مناسب برای تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی به منظور پیشگیری و درمان بیماری‌ها و تغییر صفات، را ارائه دهد. واکنش دارویی در افراد مختلف متفاوت بوده و نمی‌توان درمان‌های یکسانی برای افراد انجام داد و با تحولات حوزه ژنتیک داروها امروزه متناسب هر فرد ارائه می‌شود.

فواید ورزش‌های هوازی بر بدن/ معجزه شیر مادر/ هوای آلوده چگونه پوست تان را پیر می‌کند؟


شناسایی ۹ فاکتور کمک به افزایش طول عمر

فعالیت فیزیکی شدید و منظم بطوریکه وظایف روزانه هم انجام شود. این افراد دارای سبک زندگی بی تحرک نیستند. کاهش استرس که می تواند شامل انجام عادات منظم در فرهنگ های مختلف باشد نظیر چرت زدن در جوامع مدیترانه ای، انجام مراسم چای در ژاپن. هارا هاچی بو یک نوع آموزش در ژاپن که توصیه می کند افراد باید فقط تا زمانیکه ۸۰ درصد احساس سیری می کنند غذا بخورند، داشتن دلیل برای زنده بودن و زنده ماندن، در اولویت قرار دادن یک رژیم غذایی سرشار از محصولات گیاهی و کاهش مصرف گوشت، ماهی و محصولات لبنی، عضویت در گروه های اجتماعی که عادات زندگی سالم را ترویج می دهند، تعامل با جوامع مذهبی، ایجاد و حفظ روابط مستحکم با افراد خانواده.

فواید ورزش‌های هوازی بر بدن/ معجزه شیر مادر/ هوای آلوده چگونه پوست تان را پیر می‌کند؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *