اختصاص کمک بلاعوض ۱۲ میلیارد ریالی به فرهنگیان زلزله‌زده غرب کشور

10:15 - 09 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۹۲۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از کمک بلاعوض بیش از ۱۲ میلیارد ریالی به فرهنگیان آسیب دیده از زلزله غرب کشور خبر داد.

اختصاص کمک بلاعوض ۱۲ میلیارد ریالی به فرهنگیان زلزله‌زده غرب کشوربه گزارش گروه جامعه ،علی الهیار ترکمن از ارسال کمک‌های جامعه فرهنگی به هم‌وطنان غرب کشور خبر داد و گفت: در پی وقوع زمین لرزه در مناطق غرب کشور و بی سرپناه شدن جمع کثیری از هموطنان عزیزمان و پیرو منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر حمایت همه جانبه از آسیب دیدگان این حادثه وزارت آموزش و پرورش نیز در راستای تحقق این اهداف با بهره گیری از همت والا و توان بالقوه جامعه آموزشی و پرورشی کشور همچنان در حال ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی است.

وی از اختصاص رقم ۱۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض آموزش و پرورش به فرهنگیان آسیب دیده از زلزله غرب کشور خبر داد و اظهار کرد: ۲ هزار و پانصد و ۲۴ هزار نفر فرهنگی آسیب دیده در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث بابا جانی، گیلانغرب، دالاهو و گهواره مبلغ ۵ میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت کردند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: مبلغ ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در قالب وام‌های مرابحه و مسکن به فرهنگیان استان کرمانشاه اختصاص یافت.

این مقام مسئول رقم وام‌های مرابحه و مسکن را ۱۵ و ۵۰ میلیون تومان عنوان کرد.

وی در ادامه کمک‌های نقدی آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور را جمعاً ۲۰ میلیارد و ۹۳۰ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: وجوه غیر نقدی در قالب پوشاک، کفش، پتو، چادر، بخاری، پیک نیک، اقلام بهداشتی، کیسه خواب، حبوبات، انواع کنسرو، روغن مایع، آب معدنی و اقلام متنوع خوراکی نیز از دیگر کمک‌های استانی به شمار می‌رود.

الهیار ترکمن، هماهنگی با شرکت بیمه معلم برای تسریع در پرداخت خسارات منازل و اثاثیه فرهنگیان با پوشش ۴۰۰ میلیون ریال برای هر فرهنگی را از دیگر اقدامات این وزارت برشمرد.

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رسیدگی و ارسال کمک‌های آموزش و پرورش به مناطق زلزله زده غرب کشور همچنان ادامه دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *