برخورد با افراد چند شناسنامه ای

12:30 - 09 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۹۹۶
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: مطابق قانون جرایم و مجازات های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه با خاطیان که دارای چندین شناسنامه هستند، برخورد خواهد شد.

برخورد با افراد چند شناسنامه ایبه گزارش گروه فضای مجازی ،سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره افرادی که چند شناسنامه دارند، گفت: ممکن است فردی به دفعات متعدد اعلام مفقودی کرده و شناسنامه های متعددی دریافت کرده باشد،اما خوشبختانه در سیستم مکانیزه ثبت احوال آخرین فقره سند صادر شده و سریال مربوطه دارای اعتبار بوده و بقیه موارد به طور کامل بی اعتبار و غیرقابل استفاده هستند.

ابوترابی افزود: امروزه در بیش از دویست هزار نقطه کشور و با سرعت شش هزار درخواست در ثانیه می توانیم پاسخگوی استعلام دستگاه ها و نهادهای مختلف کشور باشیم و بلافاصله بی اعتباری مدارک مورد اشاره مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد:سامانه کاربری سازمان، پیوسته آخرین سری و سریال شناسنامه افراد را اعتبار سنجی می کند و با توجه به دسترسی سایر دستگاه ها به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، افرادی که دارای چندین شناسنامه هستند را شناسایی کرده و از ارائه خدمت به آنها خودداری خواهد کرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خاطر نشان کرد: مطابق قانون جرایم و مجازات های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه با خاطیان که دارای چندین شناسنامه هستند برخورد خواهد شد. بر اساس گزارش پلیس آگاهی، بیشترین آمار مربوط به جعل و تحریف مربوط به شناسنامه نمونه قدیم بوده و شناسنامه جدید (رایانه ای) از درصد امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

ابوترابی تصریح کرد: با توجه به فاکتورهای امنیتی لحاظ شده در شناسنامه های جدید، امکان جعل آن بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است.

در حال حاضر نیز برابر اعلام مراجع ذیصلاح و همینطور گزارش های اعلام شده از سوی پلیس آگاهی آمار جعل اسناد و مدارک هویتی نسبت به سال های گذشته رشدی نداشته و هم اکنون از حیث کنترل جعل و پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک هویتی در شرایط مطلوبی است.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *