طلای جهانی 13 درصد گران شد

16:29 - 09 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۱۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قیمت طلای جهانی در سال 2017 به دلیل تنش های سیاسی با رشد 13 درصدی قیمت روبرو بوده است.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از رویترز، قیمت طلا در روزهای پایانی سال 2017 به بیشترین رقم در سه ماه اخیر رسید که در این بین کاهش ارزش دلار، تنش‌های سیاسی و فروکش کردن نگرانی‌ها در مورد تاثیر افزایش نرخ بهره در آمریکا بر رشد قیمت طلا دلیلی شد تا قیمت طلا در طی 7 سال اخیر بیشترین افزایش سالانه را تجربه کند.

همچنین افزایش نرخ طلا در سال ۲۰۱۷ در حالی بود که تحت تاثیر تنش‌ها بر سر کره شمالی، رسوایی ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه و تداوم نرخ تورم پایین در آمریکا دلار شاهد ثبت ضعیف‌ترین عملکرد سالانه از سال ۲۰۰۳ تاکنون بود.

شاخص دلار روز جمعه به پایین‌ترین رقم در سی ۳ ماه گذشته رسید و موجب شد تا قیمت طلا به بالاترین رقم از اواخر سپتامبر تاکنون یعنی ۱۳۰۷ دلار و ۶۰ سنت برسد، البته در پایان معاملات اندکی این رشد قیمت تعدیل شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۶۰ درصد افزایش به ۱۳۰۲ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت طلا در پایان معاملات امسال رشدی ۱۳ درصدی را به ثبت رساند. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز ۰.۹۳ درصد رشد داشت و به ۱۳۰۹ دلار و ۳۰ سنت رسید. بدین ترتیب قیمت طلای آمریکا نیز شاهد رشد سالانه ۱۲ درصدی بود.

در میان فلزات گرانبها، قیمت پالادیوم بیشترین رشد سالانه را شاهد بود و به افزایش نگرانی‌ها در مورد کمبود این فلز در بازار رشدی ۵۷ درصدی را به ثبت رساند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *