‌آزادی زوج آمریکایی موفقیتی مهم در روابط "اسلام‌آباد- واشنگتن"

14:12 - 10 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۲۱۳
کاخ سفید در گزارش خود برای سال 2017 اعلام کرد: آزادی خانواده گروگان گرفته شده آمریکایی از چنگ شبکه حقانی موفقیت مهم در روابط اسلام‌آباد- واشنگتن است.

به گزارش سرویس بین الملل ، کاخ سفید در گزارش خود برای سال 2017 اعلام کرد: آزادی خانواده گروگان گرفته شده آمریکایی از چنگ شبکه حقانی موفقیت مهم در روابط اسلام‌آباد- واشنگتن است.

پیش از این ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کاخ سفید اعلام کرده بود همکاری برای آزادی زوج آمریکایی اقدامی مثبت از جانب پاکستان بود.

به گزارش داون، وی افزود: این اقدام پاکستان نشان می‌دهد درخواست‌های واشنگتن برای اسلام‌آباد اهمیت دارد.

کابینه ترامپ اعلام کرد که پاکستان بخش مهمی از سیاست تازه آمریکا در افغانستان است و همکاری با این کشور در سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن هرگز همکاری پاکستان برای آزادی زوج آمریکایی از چنگ شبکه حقانی را فراموش نخواهد کرد.
کایتلن کلمن 31 ساله و شوهرش جاشوا بویل 34 ساله در سال 2012 هنگامی که در ولایت غزنی افغانستان مشغول کوهنوردی بودند توسط طالبان به گروگان گرفته شدند.
آنها در عملیات مشترکی توسط ارتش پاکستان و واحدهای نیروی مخصوص ارتش آمریکا آزاد شده و به محل امنی منتقل شدند.
سرگذشت این خانواده طولانی‌ترین و عجیب‌ترین مورد از گروگان گیری شهروندان آمریکایی در سال‌های اخیر بوده است.
مقامات امنیتی و مبارزه با تروریسم در دولت آمریکا معتقدند که این زوج توسط شبکه حقانی، ربوده شده بودند ولی تا این اواخر هیچ فرد یا گروهی برای آزادی این خانواده تقاضای پول نکرده بود.
روابط پاکستان و آمریکا از سال 2011 بعد از عملیات ابیت‌آباد که منجر به کشته شدن اسامه بن لادن رهبر القاعده شد دچار تنش شده بود که با اعلام سیاست تازه واشنگتن برای افغانستان دوباره اختلافات بین 2 کشور بالا گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *