مخالفت "افغانستان" و ادامه حصارکشی پاکستان در امتداد خط دیورند

2:14 - 11 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۲۳۱
با وجود مخالفت‌های افغانستان، ارتش پاکستان هزاران نظامی را در «خط دیورند» مستقر کرده و تا پایان سال آینده میلادی نیز احداث فاز اول پروژه حصارکشی در امتداد این مرز مورد مناقشه را تکمیل می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل ، ارتش پاکستان هزاران نظامی و صدها وسیله نقلیه را در 14 منطقه «خط دیورند» مستقر کرده تا نخستین فاز ساخت حصار در امتداد این خط را تکمیل کنند.

به گزارش روزنامه پاکستانی «داون»، نخستین فاز این پروژه احتمالا تا پایان سال 2018 میلادی پایان می‌‌یابد و در این فاز 432 کیلومتر از خط دیورند حصارکشی خواهد شد.

فاز دوم این طرح نیز که به گفته مقامات پاکستانی 400 کیلومتر دیگر را پوشش می‌دهد قرار است تا دو سال آینده تکمیل شود.

به گفته این مقامات از مجموع 433 پاسگاه مرزی که قرار است در کنار خط دیورند ایجاد شود 150 پاسگاه تاکنون ایجاد شده است.

ارتش پاکستان در حالی در امتداد مرز مورد مناقشه دیورند حصارکشی می‌کند که دولت افغانستان بارها اعتراض خود را به این اقدام اعلام کرده است.

چندی پیش نیز «حسین حقانی» سفیر سابق پاکستان در آمریکا اظهار داشت ساخت حصار مرزی در خط دیورند مانند دیوار برلین فرو خواهد ریخت زیرا اقوام ساکن در دو طرف مرز دیورند همزبان، هم فرهنگ و دارای قرابت‌های قومی هستند.

احمد علیحضرت رئیس شورای ولایتی ننگرهار اخیرا اعلام کرد که ارتش پاکستان در شهرستان‌های مرزی این ولایت نیم کیلومتر در خاک افغانستان پیشروی کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *