افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی رای نیاورد

8:45 - 10 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۲۵۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
عضو کمیسیون انرژی گفت: طرح افزایش قیمت بنزین در لایجه بودجه 97 با مخالفت اعضا کمیسیون انرژی مواجه شد و از این کمیسیون رای نیاورد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی پس از ارائه لایحه بودجه 97 به مجلس مطرح شد که در پی آن گمانه زنی های متعددی صورت گرفت.زمزمه هایی که قیمت هر لیتر بنزین را از هزار و دویست تومان تا بیش از هزار و پانصد تومان ارزش گذاری کرد تا با اصلاح قیمت به سوی فوب خلیج فارس حرکت کنیم.

مجلس شورای اسلامی از همان روزهای ابتدایی روی خوش به این طرح نشان نداد تا در نهایت با بررسی این موضوع در کمیسیون انرژی رای نیاورد.

غلامرضا شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: این موضوع در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آراء اعضا کمیسیون این طرح رد شد، ولی این به معنی منتفی شدن موضوع نیست بلکه باید در سایر کمیسیون‌های مربوطه نیز مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رأی گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نرخی برای قیمت بنزین تعیین نشده، اعلام کرد: درتبصره 18 افزایش نرخ حامل‌های انرژی مطرح شده ولی در شرایط فعلی به دلیل مسائل معیشتی که در زندگی عموم مردم است به صلاح دانسته نشده افزایش قیمتی داشته باشیم.

این عضو کمیسیون انرژی مطرح کرد: تحت این شرایط باید منتظر رأی و نظر کمیسیون اقتصادی، تلفیق بودجه و سایر کمیسیون‌های مربوطه و درنهایت رأی صحن علنی مجلس برای افزایش قیمت باشیم ولی شواهد حاکی از جو منفی مجلس نسبت به افزایش قیمت‌ها است.

شرفی عنوان کرد: صحبت‌ها از بازبینی بر روی قیمت حامل‌های انرژی است که میزان افزایش قیمت بنزین پس از بررسی‌های کمیسیون تلفیق بودجه مشخص و در صحن علنی به رای گذاشته می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با شرایط فعلی مجلس این احتمال وجود دارد که افزایش قیمت حامل‌های انرژی به لایحه بودجه 97 نرسد.

شرفی بیان کرد: موضوع افزایش قیمت حامل‌ها تنها مختص کشور ما نیست، کشور ما به معنای واقعی به حامل‌های انرژی یارانه پرداخت می کند و قیمت متناسب با سطح عمومی دیگر کشورها هنوز در کشور ما اعمال نشده، البته باید به این نکته نیز توجه کنیم که آیا سطح درآمدی افراد متناسب با میانگین سطح درآمد سایر کشورها است.

وی در پایان یادآور شد: استفاده از حامل های انرژی به عنوان منبع درآمدی برای دولت صحیح نیست و در تلاشیم به آحاد مردم فشاری وارد نشود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *