هشدار؛ زبان و مغز گوسفند نخورید/ لزوم مصرف دو وعده ماهی در هفته/ افزایش قد پس از ۱۸ سالگی؟!

9:31 - 10 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۲۷۵
زبان و مغز گوسفند نخورید، لزوم مصرف دو وعده ماهی در هفته، افزایش قد پس از ۱۸ سالگی؟! و ... را در بسته سلامت میزان بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، زبان و مغز گوسفند نخورید، لزوم مصرف دو وعده ماهی در هفته، افزایش قد پس از ۱۸ سالگی؟! و ... را در بسته سلامت میزان بخوانید.

هر لرزشی در اندام‌ها پارکینسون است؟

باشگاه خبرنگاران: لرزش در اندام ها به خصوص دست و پا میان عوام اغلب به عنوان بیماری پارکینسون شناخته می شود، در حالی که لرزش ها یا رعشه ها انواع مختلفی دارند و هر یک به علل متفاوتی ایجاد می شوند. بعضی افراد تنها در زمان کار کردن و تمرکز دچار لرزش دست می شوند، بعضی دیگر در حالت استراحت نیز رعشه در اندام های مختلف را تجربه می کنند. گروهی نیز تنها در یک طرف بدن دچار لرزش می شوند. گاهی این لرزش ها به حدی افزایش می یابند که فرد را از امور روزمره باز می دارند و زندگی اجتماعی و حرفه ای او را تحت تاثیر قرار می دهند. در این شرایط فرد دیگر نمی تواند لرزش دست خود را در جیب شلوار یا پشت خود پنهان کند و این موضوع اضطراب او را روز به روز بیشتر خواهدکرد. پارکینسون به لرزش در وضعیت استراحت گفته می شود. این بیماری بیشتر در سنین پیری شیوع دارد، اما در جوانان هم می تواند رخ دهد. شیوع این بیماری تقریبا در تمام مناطق دنیا یکسان است. پارکینسون براساس 2 علامت یا بیشتر از 4 علامت اصلی بیماری تشخیص داده می شود. این علائم عبارتند از ارتعاش و لرزش دست و پا در حالت استراحت، کندی و آرام شدن حرکات (برادیکنسیا)، سختی حرکات و خشک شدن دست و پا و بدن و نداشتن تعادل. اگر 2 یا بیشتر از 2 مورد از این علائم در بیمار مشاهده شود، به خصوص اگر علائم در یک سمت بدن بیشتر از سمت دیگر نمایان باشند، تشخیص پارکینسون داده می شود، اما اگر این علائم همزمان با نشانه هایی از بیماری های دیگر دیده شوند باید در علت یابی آنها دقت بیشتری به عمل یابد. فرد مبتلا به پارکینسون ممکن است ابتدا بیماری را با لرزش دست و پا یا ضعف حرکات احساس کند. او ممکن است متوجه شود انجام هر کاری بیشتر از حد معمول طول می کشد یا ممکن است دچار سختی و خشکی حرکت دست و اختلال تعادل شود. درواقع نشانه های اولیه پارکینسون مجموعه ای از لرزش، کندی حرکات، سفت شدن عضلات و کاهش تعادل هستند. این علائم معمولا ابتدا در یک سمت بدن ایجاد می شوند و نیازی به درمان ندارند، اما به تدریج با پیشرفت بیماری و سمت دیگر نیز راه می یابند. در این وضعیت فرد دیگر نمی تواند دست لرزان خود را با پنهان کردن در جیب یا پشت بدن و در دست گرفتن وسایل مختلف از دیگران مخفی کند، به ویژه در فعالیت هایی که نیاز به حفظ تمرکز بدن دارند.

هشدار؛ زبان و مغز گوسفند نخورید/ لزوم مصرف دو وعده ماهی در هفته/ افزایش قد پس از ۱۸ سالگی؟!

افزایش قد پس از ۱۸ سالگی امکان‌پذیر است؟

ایسنا: برخی از کارشناسان معتقدند با رعایت توصیه‌هایی امکان افزایش قد پس از سن ۱۸ سالگی وجود دارد. هورمون‌های رشد در هیپوفیز عامل رشد استخوان‌ها و سوخت و ساز بدن است. راهکارهایی وجود دارد که می‌توانند رشد این هورمون‌ها را موجب شده و به افزایش قد حتی پس از سن ۱۸ سالگی کمک کند. برخی از افراد کوتاه قد در زندگی روزمره‌شان با چالش‌هایی روبرو می‌شوند که می تواند تاثیر منفی روانی هم به همراه داشته باشد. همچنین با افزایش سن به نظر پیدا کردن راهی برای بلندتر شدن قد ناممکن می‌شود. به رغم وجود نوشیدنی‌های متعددی که مدعی افزایش قد هستند اما هیچ یک از آنها تاثیرگذار نبوده است. هورمون رشد انسانی که در غده هیپوفیز تولید می‌شود مسئول رشد استخوان‌ها، ترکیب بدن و متابولیسم است. تمام این فاکتورها در سن بلوغ یعنی حدود ۱۲ تا ۱۳ رشد می‌کنند و این رشد تا شش سال بعد هم ادامه دارد. اما افرادی هستند که پس از این دوره هم رشد قدی دارند هرچند جزو موارد نادر به حساب می‌آیند.

هشدار؛ زبان و مغز گوسفند نخورید/ لزوم مصرف دو وعده ماهی در هفته/ افزایش قد پس از ۱۸ سالگی؟!


لزوم مصرف دو وعده ماهی در هفته

مهر: در شرایط آلودگی هوا مردم و به ویژه گروه های حساس باید شیر و لبنات کم چرب را مصرف کنند و مصرف روزانه دو لیوان شیر کم چرب به کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا کمک می کند زیرا کلسیم موجود در شیر مانع از جذب آلاینده هایی مانند فلزات سنگین می شود. مصرف میوه های دارای ترکیبات آنتی اکسیدان از سلول های بدن در مقابل آسیب دیدن در شرایط آلودگی هوا محافظت می کند. میوه های دارای ویتامین A، E و C خاصیت آنتی اکسیدان دارند. ماهی به دلیل وجود ویتامین E و امگا ۳ به کاهش عوارض آلودگی هوا کمک می کند. مصرف آب و مایعات در شرایط آلودگی باعث شستشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان ناشی از این شرایط هوایی می شود و از سوی دیگر با مصرف آب، بخشی از آلودگی هوا که وارد بدن شده، از راه ادرار، دفع می شود.

هشدار؛ زبان و مغز گوسفند نخورید/ لزوم مصرف دو وعده ماهی در هفته/ افزایش قد پس از ۱۸ سالگی؟!


زنان مبتلا به سرطان رحم بلوبری مصرف کنند

محققان توصیه می کنند افراد مبتلا به سرطان دهانه رحم در طول رادیوتراپی شروع به خوردن بلوبری کنند. تحقیق جدید محققان دانشگاه میزوری نشان می دهد مصرف عصاره بلوبری در حین درمان ممکن است تاثیر مثبت داشته باشد. رادیوتراپی از اشعه‌های ایکس با انرژی بالا و سایر ذرات نظیر اشعه های گاما برای نابودی سلول های سرطانی استفاده می کند. در برخی از سرطان‌ها نظیر سرطان دهانه رحم که در مراحل پیشرفته است، رادیوتراپی گزینه درمانی خوبی است. با این حال آسیب همزمان به سلول های سالم نیز اتفاق می افتد. براساس مطالعات قبلی، عصاره بلوبری می تواند به عنوان یک ماده حساس در مقابل اشعه استفاده شود. مواد حساس به اشعه جزء مواد شیمیایی غیرسمی هستند که موجب می شوند سلول های سرطانی در مقابل اشعه درمانی واکنشی تر شوند. مطالعه اخیر نشان می دهد رزوراترول، ترکیب موجود در انگور قرمز، می تواند به عنوان ماده حساس به اشعه برای درمان سرطان پروستات استفاده شود. بلوبری هم حاوی رزوراترول است.

هشدار؛ زبان و مغز گوسفند نخورید/ لزوم مصرف دو وعده ماهی در هفته/ افزایش قد پس از ۱۸ سالگی؟!


با راهکارهای طب سنتی از کبد چرب خلاص شوید

تسنیم: طی دهه‌های اخیر به‌دلیل روی آوردن غالب مردم به زندگی ماشینی و عدم تحرک کافی، عادات غذایی نامناسب و استفاده بیش از حد روغن‌های نامناسب (مانند روغن‌های مایع موجود در بازار) شاهد بروز بیماری‌های متفاوت کبدی هستیم که با توجه به وظیفه مهمی که کبد در دفع سموم و پالایش بدن ایفا می‌کند، این امراض می‌توانند به شدت سلامتی انسان را به خطر بی‌اندازند. طب ایرانی ـ اسلامی استفاده از سرکه انگبین عسلی برای درمان کامل مشکلات کبدی، تقویت کبد، کمک به عملکرد منظم کبد همچنین پیشگیری از بروز بیماریهای کبدی را تجویز می‌کند البته اصلاح نوع روغن مصرفی روزانه (روغن کنجد، روغن زیتون، روغن زرد، روغن شحم گاوی، روغن دنبه از روغنهای سالمی هستند که باید جایگزین روغنهای مایع موجود در بازار شوند) نیز یکی از ضروریات است و ترک نوشیدن "آب یخ" و آب هنگام صرف غذا نیز برای درمان کبد چرب، بسیار ضروری است.

هشدار؛ زبان و مغز گوسفند نخورید/ لزوم مصرف دو وعده ماهی در هفته/ افزایش قد پس از ۱۸ سالگی؟!


ترفندهایی برای تصفیه خون

آوای سلامت: به طور طبیعی PH خون ۷, ۳۶۵ است اما برنامه غذایی به وجود آورنده اسید می‌تواند باعث تغییر اسیدیته خون شود. مصرف قند، نوشابه، گوشت و مواد غذایی فرآوری شده را کاهش دهید و برنامه غذایی قلیایی اتخاذ کنید. مواد غذایی قلیایی شامل تمامی سبزیجات، آووکادو، نارگیل، لیموترش، گریپ فروت، عدس، لوبیا، سویا، مغز میوه و تخمه‌ها مانند بادام، تخمه کدوحلوایی، کنجد و... است. این‌طور ثابت شده که ورزش بهترین راه برای ساخت خون غنی از اکسیژن است. ورزش علاوه بر این، منجر به پمپاژ بهتر خون توسط قلب می‌شود. با کشیدن نفس عمیق اکسیژن وارد ریه شده و به طور مستقیم وارد خون می‌شود. مصرف مواد غذایی غنی از فیبر منجر به کاهش کلسترول آل دی آل و کاهش‌تری گلیسیرید خون می‌شود. آهن در مولکول‌های هموگلوبین وجود دارد، در نتیجه برای تولید خون سالم و غنی ضروری است. کلروفیل یا سبزینه، ماده مغذی گیاهی است که رنگ سبز را به گیاهان می‌دهد و شباهت زیادی به مولکول‌های هموگلوبین دارد. آهن منابع گیاهی به تقویت خون کمک می‌کند.

هشدار؛ زبان و مغز گوسفند نخورید/ لزوم مصرف دو وعده ماهی در هفته/ افزایش قد پس از ۱۸ سالگی؟!


مصرف ویتامین C به کاهش وزن کمک می‌کند؟

عصرایران: به نظر می رسد در فصل زمستان تمام دردهای شما، به ویژه اگر مساله آرتریت یا ورم مفاصل در میان باشد، تشدید می شوند. اما یک ویتامین وجود دارد که می تواند در تسکین این دردها موثر باشد. یکی از روش هایی که برای حصول اطمینان از سلامت مفاصل می توان مد نظر قرار داد، حفظ وزن سالم است. پژوهش ها نشان داده اند که کاهش وزن به میزان تنها 10 پوند (4.5 کیلوگرم) طی 10 سال می تواند خطر ابتلا به آرتریت را تا بیش از 50 درصد کاهش دهد. البته، کاهش وزن نمی تواند آسیب وارده به مفاصل در نتیجه ابتلا به آرتریت را بهبود ببخشد، اما می تواند در کاهش درد و کند کردن آهنگ پیشرفت بیماری موثر باشد و شاید موجب شگفتی شما شود اگر بدانید ویتامین C تا چه اندازه می تواند کمک حال شما در این زمینه باشد. حمل وزن بیش از اندازه افزون بر ایجاد درد در مفاصل دچار آرتریت، شما را در معرض پیامدهایی جدی که حتی زندگی انسان را با خطر مواجه سازند، قرار می دهد. ویتامین C همانند یک سلاح مخفی برای کاهش وزن است. این ویتامین و گلوکز دارای ساختارهای شیمیایی مشابه هستند. آنها پیوسته در حال رقابت برای ورود به سلول های شما هستند و در این میان شرایط برای ویتامین C دشوارتر است. یک گیرنده به نام Glut-1 وجود دارد که هم به گلوکز و هم به ویتامین C اجازه ورود به سلول ها را می دهد. متاسفانه، این گیرنده بیشتر به گلوکز علاقه دارد. این به معنای آن است که ویتامین C برای ورود باید به تعداد بیشتری ظاهر شود. هنگامی که با کمبود ویتامین C مواجه هستید، گلوکز بیشتری نسبت به آنچه بدن برای تامین انرژی روزانه خود نیاز دارد، وارد سلول ها می شود. این شرایط موجب تحریک تولید انسولین می شود. انسولین به بدن در جذب گلوکز کمک می کند، در شرایطی که به طور همزمان به بدن شما می گوید سوزاندن چربی ذخیره شده را متوقف کرده و توجه خود را به جذب آنچه وارد می شود، معطوف کند.

هشدار؛ زبان و مغز گوسفند نخورید/ لزوم مصرف دو وعده ماهی در هفته/ افزایش قد پس از ۱۸ سالگی؟!


زبان و مغز گوسفند نخورید

فارس: استفاده از زبان و مغز گوسفند در فاصله‌های طولانی عوارضی ندارد البته این مسئله بستگی به شرایط جسمانی فرد نیز دارد، به‌طوری‌که مصرف این ماده غذایی برای افراد دچار چربی و فشار خون و کسانی که در معرض حمله قلبی و مغزی هستند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. 100 گرم مغز گوسفند، 1000 میلی‌گرم کلسترول دارد، این درحالی است که 100 گرم تخم‌مرغ 250 تا 300 میلی‌گرم کلسترول داشته و ترکیبات مفید دیگری همچون اسید چرب ضروری بدن و پروتئین را داراست و در واقع ارزش پروتئینی آن صد درصد تلقی می‌شود. مصرف کله پاچه نه صد درصد منع می‌شود و نه به صورت کامل استفاده از آن توصیه شده است. زبان و مغز گوسفند، چرب‌تر از سایر قسمت‌ها بوده و افرادی که دچار نقرس هستند، استفاده از این مواد غذایی، اسید اوریک آنها را افزایش داده و سبب بروز مشکلات برایشان می‌شود. ولی بناگوش و چشم گوسفند سرشار از چربی‌های اشباع‌شده بوده و مصرف آن توصیه نمی‌شود. همچنین زبان،‌دل، جگر و قلوه گوسفند حاوی کلسترول بالایی است.

هشدار؛ زبان و مغز گوسفند نخورید/ لزوم مصرف دو وعده ماهی در هفته/ افزایش قد پس از ۱۸ سالگی؟!



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *